Thursday, February 24, 2011

S K Y L I N E R 3 4


hmm...semakin aku dh npk mana tujuan aku nie semakin xsabar aku nk memiliki skyline r34..arr xkira la gtr ke x janji aku nk pki gk..cuma masa je yg menentukan..ada gk member2 ckp ko dh kawin bro,keta tu 2 pintu xsesuai..tp aku dh minat nk wat cm ner..xkira lah pintu 4 ratus juta billion ker (hihihihi) dh sbb lama aku nk benda alah tu..huhu..adoii..ada gk member aku nie ajk buat benda yg aku xsuka nk wat n menjanji kan ntt lu blh pki skyline bro..wah..janji dia mcm yeba yeba jer...mslh nya nk dpt kn sesuatu kena lah berusaha..adoii..

biasa arr manusia mn pnh puas apa yg ada kt muka bumi ni kn..hmm xpala bg aku kalo ada rezeki ada lah..hihi..tp jiwa nie boleh kaco oo kalo xdpt apa yg aku nk..pg2 xdi je dh 2 biji aku tgk ats jln..ni wt aku terburn jer..hihihi..b4 dat aku nk tunai kan dulu apa yg wajib b4 aku proceed apa yg aku minat..hmm..

p/s:: bila tahun nak pakai???ntt aku upload kalo dh pki..hahaha...

Tuesday, January 25, 2011

b a t m a n VS u l t r a m a n

come back blogger boys..hihi..tulah mcm nk berblog je hr nie...so sbnrnya tiada cerita pun ttg batman n spiderman..cuma xda idea jer...huahua..
apabila jari jemari sudah gatal,ni lah hasil nya...rasa nak menaip jer..nsb aku bkn hery n da typewriter..hihi..wooo...lg 2 bln lbh jer aku nk jd papa...lahir lah sorang lg hamba allah dari keluarga mirza slps ini...hmm...sbnr nya tgh tertekan nie..yela mn xnya...dh bunyi berkali2 tapi tuan badan nya mls nk bergerak...aduh apa nk jd lah..kn dh dapat sakit br tahu..aku jgk yg ssh..nk kn g klinik lah apa lah..pagi2 xdi ngada2 xnk amk..skang dh cm nie br rasa nyesal...nie lah manusia,kalo ada perasaan malas..eaaauuu...bkn apa yg dimaksudkan sbnrnya adalh perut ku lapo nie..adoiii...lg 40 mnt nk trn lunch...ish3..
menu tgh hr::::
1.nasi campur
2.roti arab
3.nasi ayam hainan
4.nasi briani pj
5.mcd
6.kfc
7.megi goreng
8.roti kelapa pandan
9.nasi arab
10.roti canai
11.kebab
12.burger
adoiii..apa sbnrnya nk mkn nie....byk lak aku ngidam.mcm aku lak prenant 7 bln..hmm.apa ek..kwn2 tlg beri tahu dimana tmpt mkn yg sedap2 untuk aku dtg mkan ntt...plezzz...

Monday, January 3, 2011

mengubah

wah...tahun baru mst lah background br...hahaha..xda kena mengena...by da way saje jer sbb dh rasa lama sgt tgk layout mcm tu..agk bosan gk..hahaha...

selamat tahun baru 2011

wah dah msk tahun dh ehh...2010 byk kenangan manis n pahit yg aku lalui...tp nk xnk itu suma lumrah hidup...biasa la tu kadang2 kt dbwh kdg2 kt di ats...tp yg pasti 2010 byk menjadi kenangan buat aku...azam 2010 masih byk lg yg belum dihajati...ahh kadang2 kecewa jgk..tp itu kn dh ketentuan illahi...apa2 pun aku akn dpt kn jgk tahun nie..insyallah...aku pon br jer pindah dr rumah yg kecik ke rumah yg besar ckit..insyallah kalo ada rezeki tahun nie gak aku nk beli rumah sndri utk aset aku..thank to my wife yg byk sokong aku n memahami dan byk bersabar selama kt jadi suami isteri..insyallah aku akn buat yg terbaik utk family aku...apa2 pon aku xlupa jg pd mak n ayh aku...yg byk membantu aku dlm menjalani proses awal rumah tangga nie..hihihi..

3/01/2011- welcome....i wish dis year better than last year...

utk kwn2 semua,saya mintak maaf jika saya telah melakukan kesalahan pada tahun lepas dan sebelumnya...sory plez....

yee...lg 4 bulan je lg aku nk jd ayah...hope semua berjalan dengan lancar n baik jer...insyallah..

Monday, November 29, 2010

berapa nilai diri kita???

salam..lama x update blog nie...buzy jer..huhu..hmm alhamdulilah kehidupan aku mcm biasa..setelah beberapa bulan menjalani kehidupan sebgai suami..actually di sini ada kisah yg aku sedang mengkaji n kadang2 kita sendiri xperasan apa yg berlaku...aku cuma terkilan ada sesetengah org hilang hormat terhadap kita ats sbb2 tertentu..mayb kt nie nie golongan bkn elit?bkn bos?bkn ada tanah di UK,ank tan sri,ank dato', or apa2 lg lah...rasa hormat semakin kurang dan rmi yg semakin lupa akn asl diri yg sebenar nya...kdg2 aku perasan jgk,ada orang nampak baik,tapi dah biasa memberontak,melawan dan xnak dengar ckp org hasil nya dr kajian aku hilang lah rasa hormat ats diri kita or sesape saje..setiap kehidupan di bumi hidup saling berpasangan,tapi bila timbul hilang rasa hormat ini lah terjadi, membunuh,merompak,merogol,mendera isteri anak sepupu,....ni lah dinamakan iman yg telah dikawal oleh nafsu...apabila iman dari hati hilang nafsu lah yg akan menguasai diri kita...tapi sedarkah kita,kdg2 nafsu kita selalu meluap...cth kesalahn kecil pon membuat kita tiba2 memaki org dgn kata2 kesat...aku kdg2 kesal dgn sikap sesetengah org yg mcm nie...slalu kesalahn di letakan ats bahu org lain...yg btl suma nya dia...manusia perlu di ajar di bimbing,kadang2 aku sndri perlu tunjuk ajar dan teguran...tetapi kalo dia sdh terasa diri nya pandai sgt dan rasa cukup bgs dlm apa jua yg dilakukan...go a head...aku xkesah langsung,tp jgn ada kena mengena dgn org yg aku syg..sbb ia melibatkan maruah...igt lah x akn kemana selagi ego kita semakin menebal dlm diri..aku percaya dgn setiap apa yg terjadi ada hikmah nya...ann..

p/s::tolong jgn fitnah kn sesape...aku menulis ats kajian aku sndri..wink...

Monday, October 18, 2010

18.10.2010

salam...ayok lama nya xupdate blog..smpi leh lupa lak pasword..atoii..nsb igt ler lg nk godek2 bda nie..hmm bkn apa buzy ckit ar..sakit lg..keadaan memaksa aku kekadang..adoii...aku kekadang force jer badan untuk dapat kn apa yg aku nk..kdg2 kaki aku dh bengkak mcm apa nth..skang life aku pon dh byk berubah..dulu blh nk g mn2 jek,but skang kn la bwk or tny bini dulu..barang umh alhamdulilah,ckit2 aku setle kn..huhu..deco bersama hery la ek..haha..xlama ada ank lak..kena la preparation dr awl smpn duit nie..mcm2 ntt nk beli..
smlm g ikea..beli brg umh lg..ish kalo nk ikt gaji mmg xcukup lah..nsb ada part time busnes n sub2 busnes..yg pasti mission nk tlg kluarga blm luntur dlm diri aku..slagi aku xdpt apa yg aku cr,aku akn trs kn..ahh..igt kata2 n pesan en azahar n dr azizan..mereka2 ini lah yg byk membantu aku utk lbh berani apa jua yg aku lakukan..pada kwn2 aku yg byk support aku pon thank sesangat..ntt aku update gmbr korang yer..hihi..
cukup lah kot utk hr nie..sbb tgh xda idea sgt nie..ada bda nk cite tp gmbr lak lupa nk upload msk pc..xbest ar nk cite kalo xda gmbr..huhu...

p/s:liver klh lg..arrr...

Friday, October 1, 2010

bercampur aduk..haha

selmat hr rayo..dh nk smpi penghujung raya dh kn..but aku enjoy dgn raya tahun nie..bkn 2 jer, but dgn rasa ada nk jd ayah x lama lg pon still dlm hati nie..gambo kt ats adalh kwn2 ofisku..ms nie ada jamuan raya..so sbnr nya rmi, but yg sempat ambik gmbr geng nie jelah..dr kanan shah,fahmi,khair..mcm band nasyid ar lak baris keras jer amk gmbr..hihi..warna memang xsendodon..huhu..itulah unit rakyat kt..adoi bercampur sejuk kt ofis ni ditambah plak dgn hujan diluar dan sambil dgr lagu lak membuat kn aku mls nk bergerak dr tempat duduk ku..rasa mcm nk tido jer..but GM metting blh npm kalo aku tido nie..ish...nk wt cm ner blm ada rezeki sndri nk bkk ofis sndri..kalo x selamber je aku tido nie..huahua...mcm nie nk jd bos kalo xder komitmen...lupa kn jelah...xdi lif leh lak wt hal..dh lah aku tkt32..leh lak dia stuck..mslh nya dh lah smlm ada lif jatuh kt pj..wat aku panic jer xdi..siul jer..besa ar dia kasi gimik ckit..haha..supaya jgn lupa tuhan..hmm apa lg ek..ptg2 cm nie kn goreng pisang azmi kt shah alam layan gk nie...tp jauh ar lak nk g..confirm jem ntt..kn best kalo ada delivery...kn2..ngidam cm aku lak yg ngadung kn..wink..so mls lak nk taip lg, jgn lupa buku saya yg akn kuar dipasaran bertajuk TENTANGNYA bulan depan pastikan anda dpt yer...harga nya cuma 29.90 senaskah...kalo beli dua anda akn dpt kupon kfc bernilai rm10...jika anda mahu kan nya sila lawat MPH,BOOKSTORE,GIANT,TESCO,MYDIN,KEDAI BUKU NIRWANA,POPULAR, AND semua lah kdi buku..pastikan anda dpt kn yg ori... jika anda mahu kn yer..xpon sila call P.A saya ORICK(lelaki 1/2 +gurl 1/2) utk keterangan lanjut..... kalo xda makna nya aku tipu ler..huahua...