salam..lama x update blog nie...buzy jer..huhu..hmm alhamdulilah kehidupan aku mcm biasa..setelah beberapa bulan menjalani kehidupan sebgai suami..actually di sini ada kisah yg aku sedang mengkaji n kadang2 kita sendiri xperasan apa yg berlaku...aku cuma terkilan ada sesetengah org hilang hormat terhadap kita ats sbb2 tertentu..mayb kt nie nie golongan bkn elit?bkn bos?bkn ada tanah di UK,ank tan sri,ank dato', or apa2 lg lah...rasa hormat semakin kurang dan rmi yg semakin lupa akn asl diri yg sebenar nya...kdg2 aku perasan jgk,ada orang nampak baik,tapi dah biasa memberontak,melawan dan xnak dengar ckp org hasil nya dr kajian aku hilang lah rasa hormat ats diri kita or sesape saje..setiap kehidupan di bumi hidup saling berpasangan,tapi bila timbul hilang rasa hormat ini lah terjadi, membunuh,merompak,merogol,mendera isteri anak sepupu,....ni lah dinamakan iman yg telah dikawal oleh nafsu...apabila iman dari hati hilang nafsu lah yg akan menguasai diri kita...tapi sedarkah kita,kdg2 nafsu kita selalu meluap...cth kesalahn kecil pon membuat kita tiba2 memaki org dgn kata2 kesat...aku kdg2 kesal dgn sikap sesetengah org yg mcm nie...slalu kesalahn di letakan ats bahu org lain...yg btl suma nya dia...manusia perlu di ajar di bimbing,kadang2 aku sndri perlu tunjuk ajar dan teguran...tetapi kalo dia sdh terasa diri nya pandai sgt dan rasa cukup bgs dlm apa jua yg dilakukan...go a head...aku xkesah langsung,tp jgn ada kena mengena dgn org yg aku syg..sbb ia melibatkan maruah...igt lah x akn kemana selagi ego kita semakin menebal dlm diri..aku percaya dgn setiap apa yg terjadi ada hikmah nya...ann..
p/s::tolong jgn fitnah kn sesape...aku menulis ats kajian aku sndri..wink...
No comments:
Post a Comment