Showing posts with label hiburan... Show all posts
Showing posts with label hiburan... Show all posts

Monday, November 7, 2016

MotoGP 2016 SIC

29/10/2016 - Qualifying race

bangun pagi terdetik nak ke sepang..sebabnya sejak kawin aku tak jejak langsung ke sepang oleh kerana masa,duit dan kawan-kawan yang dah banyak dah besara dari dunia moto ni.. so aku pun tenung moto aku... apa aku nak buat hari ni... ahh..tayar moto kotor plak..body pun dah banyak habuk..maklumlah jarang bawak....

9.10am - ambil baldi bubuh car shampoo.. tapi blasah jer shampoo keta ni utk moto..and start basuh..mula-mula layan gak buat sorang-sorang basuh moto ni..sambil bergambar ala-ala konon rajin.hahaha...anak sulong aku tetiba kata nak tolong ayah basuh moto..aku pun apa lagi,kata dia bukak baju pakai selipar meh join ayah...jarang yang sulong ni nak amik tahu pasal minat aku..sebab dia dengan dunia jer selalu..aku pun snap lah beberapa gambar yang konon-konon anak aku ni rajin plak.. pastu anak aku yang ke-2 plak kata nak tlg jgk mcm abg dia..sama jgk ayat aku macam abg dia,bukak baju pakai selipar..yang no-2 ni lain sikit perangai dia...dia bab2 barang aku semua dia nak kaji..barang2 moto aku,barang pancing aku..haishh...tak apa maybe minat anak no-2 ni sama macam aku..ahh tak kisah lah..janji mereka ada minat masing2...dlm duk basuh moto aku perati jugak lantai garage aku makin bersih..mana tak nya,bukan moto jer diaorang basuh,dengan lantai2 sekali diaorang basuh..hahaha..patut lah air sabun makin kurang..padahal sebaldi air aku bubuh untuk basuh moto..hahaha...macam2 perangai..


 firas kemain seronok lagi main air..bukan basuh moto sangat..



10.40am- ok dah habis basuh..aku pun terus jemur kan bagi dia kering..anak2 aku pun aku suruh mandi terus..almaklumlah tak mandi pagi sebelum tu...habis je mandi yang no-2 kata dia nak roti..aku pun bagi lah roti..mayb lapar banyak pakai tenaga main air masa basuh moto tu..

11.00am- aku tak ada arah tuju..hati  macam nak ride kemana2..sebab moto dah lama tak bawak..dah basuh plak tu..aku pun dapat idea. TING!!!!!!!TING!!!!!!!...................(wasap je sbnarnya)
aku : Mie....buzy tak??
Namie : tengah basuh moto ri...(aik basuh moto jgk)
aku : jom sepang tengok moto gp..jejalan tengok gadis..(ayat untuk remaja yang tak kawin lagi)
Namie  : ok jom..bagi aku siap jap
aku  : no hal..siap apa yang patut dll.dah siap roger aku..aku g rumah kau..
Namie : orait..

12.00pm-aku dah siap-siap nak ke sepang..tapi hari mendung..hmm..xpa awan yang gelap tu tak mengahalang niat untuk nak ke sepang..

12.30pm- 
Namie ; hery aku dah siap..jom
aku : orait..aku gerak ke rumah ko skang..

1.30- pas zohor gerak kami ke sepang..belum sempat kluar dari kl lagi dah hujan..maka berteduh lah kami depan tabung haji dekat jalan ampang..hahaha....lek lu selfie  #hujan #sejuk #naktilam..
mana ada aku tipu..tengok bukti..siap # dekat IG..hahahaha
@Namie
2.10pm- ok hujan dah tak lebat..sekadar rintik2..ahh jalan jer..bukan nya ada apa2 pun kalau jalan..nanti tak dapat join dengan group2 moto yang lain..redah2 pun lencun jugak baju kasut sluar..haha..ahh lantak lah..kami pun mula terus ke SIC...

3.00pm- sampai lah jugak kami dekat SIC..bukan kami jer yang lencun,banyak lagi group yang sama macam kami..so tak ada lah malu sangat..sampai jer kami kena bayar untuk parking RM20 untuk 3 hari sebenarnya kupon parking tu..takpa bagi aku memang berbaloi pun walaupon mahal..sebab nya moto park betul2 depan pintu masuk utama SIC..xdalah menapak jauh gila macam parking keta..siap moto and visor helmet kami diaorang polish..haha..maklumlah naru lepas hujan..aku and nami mula terpesona dengan ratus/ribu moto yang hadir untuk moto gp kali ni...rupanya motogp2016 menjadi sejarah untuk tiket yang paling laris terjual sehingga sold out...tak macam F1 yang kurang dapat sambutan..sebab tiket and kemudahan lain mahal dan tak semua rakyat msia ni minat dengan f1.(ni pandangan aku aje,jgn marah yer)

sticker parking untuk SIC motogp2016
 kami parking yang paling hujung..haha
amacam group R25 yamaha..
3.15pm- lepas berselfie dekat parking..kami mula kan perjalanan berjalan kaki ke pintu masuk SIC...apa lagi,namie dah mula lah rambang mata tengok gadis2 dekat sana..sama lah dengan aku..hahaha..tapi sebab dah tua,layan kan jela si muda ni buat apa dia nak...
dia mula lah agenda nak berselfie dengan gadis-gadis seksi dekat sana..hahahaha..gelak jap..oklah jom tengok gambar plak...orang kata BIAR GAMBAR BEBICARA plak...




















korang tgk dah tahu..gambar namie banyak dengan gadis..jelus plak aku..aku????dengan laki pun ada..hahaha...pastu gambar main game dekat sanaa..hai lah nasib si tua..

6.00pm- ok dah letih round2 and dah tahu result moto3.moto2,and motogp..decide nak balik nak makan..lapo sangat...maka bergerak lah kami balik dengan hujan jugak masa OTW balik...kemain sejuk lagi kami ride kali ni..makan dekat haikal tomyam area rumah namie macam 3 hari tak makan tu..lapo lepas main hujan..oklah untuk kali ni punya celoteh..apa2 pun thumb up untuk moto gp kali ni..
#kitagengmoto #tiadabeza #semakindidepan
#abggilahashtag

untuk info kalendar motoGP boleh ke pautan ini : 2016
http://www.motogp.com/en/calendar/

Friday, April 29, 2016

konvoi ke bentong - bukit frazer

semalam kamis,semperna TM cuti sebab meeting share holder benda ntah..so staff kena cuti..sebab diaorg nak pakai menara..so aku bertiga decide utk konvoi..al maklumlah nak merasa moto baru jln jauh sikit..so aku decide nak ke bentong (lemang toki)...pada awal nya rancang lepas ride nak balik layan karok,tapi macam xpuas jer,dekat sgt bentong tu..haha..so kami ubah rancangan ke bukit frazer..
 
29/4/2016

8.00 - nami dah sampai umh aku..jarang dia awal..haha..excited plk benda2 mcm ni...aku sendiri tak siap lagi..

8.25 - gerak ker pertronas mmr2 gombak..jumpa mus..

9.10 - mus smpi..dia cakap nak bfast dll sbb lapor sgt...so pikir2 nya pikir dia kt mkn dkt sana lah..hahaha..

9.15 - tayar golek...bergerak santai..paling laju aku capai pun 130km jer.sebab takut jalan tu..and aku xbiasa lagi dengan moto aku...

10.00 - sampai di PETRONAS bentong sebelum tol bentong..lek lek dulu..aku mula2 igt sebab apa budak2 ni berhenti..rupanya mus dah lapo sgt..dia beli kfc and makan dkt ctu..

10.30 - tayar golek ke lemang toki..mus suruh aku jalan dll..aku kata jalan jer...jumpa dekat tol bentong..dia igt jauh lagi.rupanya 2 km jer...hahaha..pastu masuk simpang dah sampai lemang toki..dia siap gelak lagi sebab dia x tahu yang lemang tu dh dekat sgt..kalau tahu dia xmkn kfc..haha...

11.00 - sampai lemang toki...order lemang rendang ayam panggang daging salai..wahh gila,,,sedap weiii...

12.00 - tayar golek ke bukit frazer..ikut jalan lama raub nanti jumpa simpang nak ke bukit frazer..dari lemang toki tu ikut jer jalan nak  ke kota bharu..dlm 3km ntt smpi lah simpang nak ker bukit frazer..

1.15 - tayar golek smpi..setelah menelaah corner yang gila baban,smpi puas lah aku layan corner..mcm VR46 ada,mcm lorenzo pun ada.hahaha...kami lepak sambil kena teh n strawbery...

3.20 - gerak balik ikut kuala kubu and masuk rawang.

5.00 - samapai rumah masing2..

sebenarnya perjalanan nii best..wlpun aku kena tinggak sebab takut jalan dia byk corner tapi aku tetap enjoy sebab kami bertiga xda masalah dengan moto,dengan jem,dengan cuaca yang elok..alhamdulilah..semua nya berjalan dengan lancar...

caption picture...

 jumpa di pertronas mrr2 gombak

 mus smpi dengan Liberty nya

 singgah di petronas bentong

 mus kebulur makan kfc

 sampai di lemang toki..

 nami tgh ayat resepi lemang toki dari makcik ni..



 taraaa...
brakfast kami..
 

 tayar golek ke bukit frazer

 8 km lagi ke bukit frazer..layan corner dll..



 dah sampai..

 air terjun...





 so lepas ni igt nak ke selatan pulak..semalam punya perjalanan tak la sangat pakai duit..sekadar mnum biasa n isi minyak jer..

total cost utk ride semalam...

1. minyak 1tank rm16.00 full
2. makan(free)nami payung
3.beli inner tangan rm10.00
4.lunch (free)mus plak bayor
5.tol tak bayar
6.rokok xbeli

so budjet sebenar tolak yang free tu dlm rm50.00..ok lah...xlah macam nak g africa selatan...

Tuesday, April 26, 2016

1000km

akhir nya smpi jgk bini nom 2 aku ni 1000km..ssh hati aku minyak itam kuar dari kilang nii..nak service awl2 sayang.minyak mahal...nasib lah gaji dah kuar hoii...1st services free..cuma bayor minyak itam n oil filter jer..aku pakai MOTUL 5100  mcm gambar di bawah...10w40 TECHNOSYNTHESE.2 botol..kokak.....

dari zaman LC lagi aku dah start pakai MOTUL.tak tahu dah rasa tak percaya pada minyak lain..kalau yang lain aku nak pakai pun BELLRAY..tu jer..yang mcm YAMALUBE ker castrol ker bkn xelok,tetapi aku dah  serasi dgn MOTUL..so apahal?nak gaduh...??haha...

dengan berbekalkan balance dlm wallet..aku pun ker kedai MOTO dekat danau kota utk memulakan operasi menukar pad period baby aku..


xyah tekun sgt...aku luku pale ko kang....

pomen :abg tayar tak mau tukar ka?
aku      : kenapa dgn tayar tu?
pomen : tayar nii murah punya..corner boleh buang oo..
aku      : aku bkn masuk track nak tukar tayar mahal-mahal..ntt bukan tayar jer buang,,dgn moto-moto aku buang..hahaha..
pomen : ini makkgadd belakang tak mau potong??
aku       : kalo ada madgadd tak naik air lu kasi potong laa..tapi aku nak free...amacam boleh?
pomen : ayaaa..free xdpt oo..rugi waa ntt..
aku      : hahaha....lu rugi wa kayap...so lu nak tukar apa lagi??
pomen :ok2 tarak2...sana bos amik bill....

lalu aku pun amik kunci moto dan balik..tu jer nak citer..xder benda menarik punn..hahaha...jebonn..


aku skang mengidam BMW s1000 HP4 weiii..menagis tgk biawokk nii..knpa lah ko hadir dikala aku memang miskin..haha..tgu lah aku jadi DATO SRI ntt..blh lah ganti tmpt menteri msia..kahkah...



undilah saya sebagai wakil anda untuk saya beli S1000 ini..hahaha...
parti anak muda daerah malakutibah..daerah sendiri..hahaha...