Tuesday, April 26, 2016

1000km

akhir nya smpi jgk bini nom 2 aku ni 1000km..ssh hati aku minyak itam kuar dari kilang nii..nak service awl2 sayang.minyak mahal...nasib lah gaji dah kuar hoii...1st services free..cuma bayor minyak itam n oil filter jer..aku pakai MOTUL 5100  mcm gambar di bawah...10w40 TECHNOSYNTHESE.2 botol..kokak.....

dari zaman LC lagi aku dah start pakai MOTUL.tak tahu dah rasa tak percaya pada minyak lain..kalau yang lain aku nak pakai pun BELLRAY..tu jer..yang mcm YAMALUBE ker castrol ker bkn xelok,tetapi aku dah  serasi dgn MOTUL..so apahal?nak gaduh...??haha...

dengan berbekalkan balance dlm wallet..aku pun ker kedai MOTO dekat danau kota utk memulakan operasi menukar pad period baby aku..


xyah tekun sgt...aku luku pale ko kang....

pomen :abg tayar tak mau tukar ka?
aku      : kenapa dgn tayar tu?
pomen : tayar nii murah punya..corner boleh buang oo..
aku      : aku bkn masuk track nak tukar tayar mahal-mahal..ntt bukan tayar jer buang,,dgn moto-moto aku buang..hahaha..
pomen : ini makkgadd belakang tak mau potong??
aku       : kalo ada madgadd tak naik air lu kasi potong laa..tapi aku nak free...amacam boleh?
pomen : ayaaa..free xdpt oo..rugi waa ntt..
aku      : hahaha....lu rugi wa kayap...so lu nak tukar apa lagi??
pomen :ok2 tarak2...sana bos amik bill....

lalu aku pun amik kunci moto dan balik..tu jer nak citer..xder benda menarik punn..hahaha...jebonn..


aku skang mengidam BMW s1000 HP4 weiii..menagis tgk biawokk nii..knpa lah ko hadir dikala aku memang miskin..haha..tgu lah aku jadi DATO SRI ntt..blh lah ganti tmpt menteri msia..kahkah...



undilah saya sebagai wakil anda untuk saya beli S1000 ini..hahaha...
parti anak muda daerah malakutibah..daerah sendiri..hahaha...

No comments:

Post a Comment