Showing posts with label my stoRy. Show all posts
Showing posts with label my stoRy. Show all posts

Tuesday, May 16, 2017

Hard Rock Penang

yeah....lama tak menulis.dikala bro tengah layan felling ala-ala sleepy beauty ni baik bro menulis.dikala bro tengah ada mood lagi.

last week 6 jahanam Tm (gelaran jer) pergi terjah hotel di hard rock penang...rasa macam nak pergi lagi jer..service dia tersangat lah baik walaupun harga dia agak mahal..maklumlah bro ni hidup sederhana jer...duduk hotel beratus-ratus sehari rasa macam anak raja jer...

ok lepas jer aku buat treatment dkt pusrawi aku terus call nami nk gerak ke penang..kami gerak dalam pukul 11 lebih macam tu...yang lain dah gerka awal..cuma kak zurin jer gerak lambat sikit sebab laki dia kerja..so kami singgah di sg perak rest n makan buah...selang dalam 20 minit kami gerak balik non stop sampailah di penang dalam pukul 3 petang macam tu...

kami lalu ikut jambatan baru yang orang kata jauh tu..memang jauh pun..tapi tak sibuk n tak banyak kereta yang lalu..kami boleh selfie dekat jambatan tu.dalam kereta lah..takut kena saman..so kami terus menuju ke feringgi dimana hard rock terletak dekat ctu.

sampai jer hard rock kami terus check in...masuk bilik pewww...nice gila..maklumlah jakun tak pernah masuk hotel mahal..aku n nami apa lagi tukar baju n terus lena.huahua...yang lain tengah sibuk urus anak bini nak mandi kolam...

petang tu semua keluarga sibuk mandi kolam cuma aku n nami tak mandi sebab letih n kami nak ronda-ronda dulu.balik magrib tu aku terus mandi n rest sementara nak kuar makan dengan budak-budak area ctu jer...kami pekena kueh teaw udang harga RM18 sepinggan..nah kau..mahai betuiii...gila..

setel jer makan kami balik bilik n rest kejap..tak lama jer rest geng2 ni ajak turun tengok live band dekat hard rock club bawah hotel tu..aku dah lah tak biasa dengan club-club macam tu..maklumlah orang kampung..huahua...aku pun masuk n layan band dari malaysia..nice jugak vokalis dia..terbaik..

habis jer live band kami terus ke jalan gurney pekena teh tarik...balik bilik dalam kul 3 n tido...

bangun pagi maka terjadi lah aktiviti sebenar kami....(kerja)

11.00 - mandi kolam rehatkan badan

1.30  - nasi kandar deen (power sangat wei sampaikan aku menambah)

3.30 - naik bukit bendera
          rest n lepak dekat atas

8.00 - padang kota (pekena pasembor)

boleh katakan aktiviti penuh dengan makan jer diaorang ni..sampai jenuh aku nak control makan..so terpaksa aku tipu hari untuk makan jer...

so esok nya selasa

9.00 - roti canai transfer road + roti bakar

1.00 - nasi beriani hamidiah (betul ka aku eja)lupa dah...

4.00 - gerak balik kl naik feri...


9.00 pm sampai kl..itulah serba sedikit perjalanan aku ke penang..so aku selitkan picture bersama kekawan tm..

                                                                        ---daa----
















Monday, February 13, 2017

road to cameron highland

ok just nak bercerita tentang sambut beday mak dekat cameron..pada awal nya aku nak gerak pada 3/2/2017 jumaat petang..tetapi apakan daya,badan aku letih sangat hari tu..so aku decide utk gerak sabtu pagi ke cameron.family aku dah gerak hari jumaat tu..so aku tak ada apa nak kejar,sebab nak celebrate beday mak sabtu malam.so sempat aku sabtu pagi gerak sampai dalam tgh hari tu..

so adik beradik aku dah decide kongsi duit utk sewa apartment utk 3 hari di sana.ok lah sorang dalam rm100.yang lain2 ikut kehendak masing2..so aku beli kek.adik aku beli hadiah.and yang lain2 pandai2 lah apa yang diaorang berkenan..

aku ikut kemampuan jer,,janji berkat..hahaha...

ok see da pictures...

 masa ni aku rest kejap dekat lata iskandar.mana tak nya.lapor n pening main corner dkat tapah.


 food test : nasi lemak abang strawbery 
ok aku tak beloh makan sambil ni.sebab mind set aku dah biasa sambal tetap sambal tak boleh hipster sangat.


 jakun sebab dekat rumah tak ada strawbery.petik jgn lupa bayar ikut timbang.










 kek ni bawak dari kl...jenuh nak sampai atas takut terlingkup..




 wan dapat handbag Guess/gas


 maaf ampun bukan raya jer...setiap hari dia doa kn ank2 dia.why not salam terima kasih pada dia selalu..

 hat ni kalo gambor dia jer nak..selalu request nak bergambar.


 hat ni plak suka bergaya..nak smart jer..ikut ayah ni..hahaha









 atuk bersama cucu2

 syurga aku..


 my family....