yeah....lama tak menulis.dikala bro tengah layan felling ala-ala sleepy beauty ni baik bro menulis.dikala bro tengah ada mood lagi.
last week 6 jahanam Tm (gelaran jer) pergi terjah hotel di hard rock penang...rasa macam nak pergi lagi jer..service dia tersangat lah baik walaupun harga dia agak mahal..maklumlah bro ni hidup sederhana jer...duduk hotel beratus-ratus sehari rasa macam anak raja jer...
ok lepas jer aku buat treatment dkt pusrawi aku terus call nami nk gerak ke penang..kami gerak dalam pukul 11 lebih macam tu...yang lain dah gerka awal..cuma kak zurin jer gerak lambat sikit sebab laki dia kerja..so kami singgah di sg perak rest n makan buah...selang dalam 20 minit kami gerak balik non stop sampailah di penang dalam pukul 3 petang macam tu...
kami lalu ikut jambatan baru yang orang kata jauh tu..memang jauh pun..tapi tak sibuk n tak banyak kereta yang lalu..kami boleh selfie dekat jambatan tu.dalam kereta lah..takut kena saman..so kami terus menuju ke feringgi dimana hard rock terletak dekat ctu.
sampai jer hard rock kami terus check in...masuk bilik pewww...nice gila..maklumlah jakun tak pernah masuk hotel mahal..aku n nami apa lagi tukar baju n terus lena.huahua...yang lain tengah sibuk urus anak bini nak mandi kolam...
petang tu semua keluarga sibuk mandi kolam cuma aku n nami tak mandi sebab letih n kami nak ronda-ronda dulu.balik magrib tu aku terus mandi n rest sementara nak kuar makan dengan budak-budak area ctu jer...kami pekena kueh teaw udang harga RM18 sepinggan..nah kau..mahai betuiii...gila..
setel jer makan kami balik bilik n rest kejap..tak lama jer rest geng2 ni ajak turun tengok live band dekat hard rock club bawah hotel tu..aku dah lah tak biasa dengan club-club macam tu..maklumlah orang kampung..huahua...aku pun masuk n layan band dari malaysia..nice jugak vokalis dia..terbaik..
habis jer live band kami terus ke jalan gurney pekena teh tarik...balik bilik dalam kul 3 n tido...
bangun pagi maka terjadi lah aktiviti sebenar kami....(kerja)
11.00 - mandi kolam rehatkan badan
1.30 - nasi kandar deen (power sangat wei sampaikan aku menambah)
3.30 - naik bukit bendera
rest n lepak dekat atas
8.00 - padang kota (pekena pasembor)
boleh katakan aktiviti penuh dengan makan jer diaorang ni..sampai jenuh aku nak control makan..so terpaksa aku tipu hari untuk makan jer...
so esok nya selasa
9.00 - roti canai transfer road + roti bakar
1.00 - nasi beriani hamidiah (betul ka aku eja)lupa dah...
4.00 - gerak balik kl naik feri...
9.00 pm sampai kl..itulah serba sedikit perjalanan aku ke penang..so aku selitkan picture bersama kekawan tm..
---daa----
Tuesday, May 16, 2017
Thursday, May 4, 2017
UUMKL Final Destination
sedar tak sedar kawan-kawan yang sama2 masuk belajar pada 2014 dah habis dan tamat untuk Degree..Aku ada lagi satu sem..dulu aku skip sebab sakit..nak tak nak aku kena ngadap la jugak tanpa rakan-rakan rapat.Aku pun tinggal 3 paper jer..insyallah boleh habis bulan 8 ni tanpa gagal..haha..
banyak jugak kenangan-kenangan bersama rakan-rakan di UUMkl ni.ada yang berhenti,ada yang rehat 1 atau 2 sem ada yang nakal,ada yang baik,ehh macam-macam lah..tak jugak dengan pelbagai kerenah lecturer..ada yang ok,ada yang tegas..tugas aku layankan ajer..janji tak fail subjek yang amik tu cukup lah.
pada awal sem team kami memamng ramai..hampir 40 orang..tapi lepas sem 3 tak silap aku,group Bcomm n BPM berpecah dan group kami terbahagi kepada dua dan tak sama tarikh class. walaupun terpisah class,kami tetap gurau lagi..kadang2 ada jugak lepak sekali.
bila dah habis rasa hilang tu ada....
SEM 2
SEM 3
SEM 4
SEM 5
SEM 6
SEM 7
SEM 8
SEM 9
So aku buat sampai sem 9 jer..yela aku tak habis lagi..ada satu sem 1...so aku ada satu sem lagi nak ngadap..boleh amik gambar lagi...haha...malas cam biasa...ok done lah..malas dah ni..
sambil dengar lagu system of a down...Toxicity,Sugar,Lonely,Chop Suey,BYOB,Aerials..pening pale dengar metal pagi-pagi..hahaha....
banyak jugak kenangan-kenangan bersama rakan-rakan di UUMkl ni.ada yang berhenti,ada yang rehat 1 atau 2 sem ada yang nakal,ada yang baik,ehh macam-macam lah..tak jugak dengan pelbagai kerenah lecturer..ada yang ok,ada yang tegas..tugas aku layankan ajer..janji tak fail subjek yang amik tu cukup lah.
pada awal sem team kami memamng ramai..hampir 40 orang..tapi lepas sem 3 tak silap aku,group Bcomm n BPM berpecah dan group kami terbahagi kepada dua dan tak sama tarikh class. walaupun terpisah class,kami tetap gurau lagi..kadang2 ada jugak lepak sekali.
bila dah habis rasa hilang tu ada....
- tetiba rasa sayu
- tetiba rasa macam nak g class lagi
- tetiba rasa nak lepak mamak sebelah UUM
- tetiba rasa nak lepak John
- rindu nak masuk class(tapi lambat)
- rindu dengan perangai kawan-kawan
- gaduh baik perkara biasa
- rindu nak ngadap assingment(walaupun last mint)
- rindu nak berjaga time exam final
- rindu nak jawab paper exam
- rindu kawan-kawan yang tak sambung n tamat belajar
- rindu nak buat slide
- rindu nak berlakon dekat depan
- rindu dengan Prof-prof,lecturer dan suasana class
- ok tu je..yang lain korang rasa lah sendiri
along ada ajak nak sambung master,tapi aku takut tak boleh bawak n masa...kalau lambat-lambat takut malas nanti...insyallah ada rezeki aku sambung...ingat nak sambung Master in OSHE...maybe aku dah biasa dengan engineering n dah ada pengurusan..so aku rasa aku boleh dengan OSHE nitak tahu lah,Anggan-anggan je tu..mana tahu satu hari aku berjaya jugak buat Master.lepas tu PHD..pewww...haha,...bak kata JayJay "berangan tak salah,asal kan tahu bertempat"...
kalau dulu aku rasa nak dapat Degree ni macam susah jer..rasa tak percaya jugak kadang-kadang.Pastu pernah beberapa kali dapat dekan..hahaha...kelakar...Apa-apa pun aku bersyukur,itu semua Allah swt yang bagi..bukan aku punya..semua ni hanya sementara sahaja..Perjalanan aku untuk sampai ke Degree ni makan masa...Aku dari sijil,Diploma,dan baru Degree...yelah mana tak nya SPM teruk...itu nak masuk Universiti tak lepas...so ini lah jadinya..tapi hasil dia alhamdulilah walaupun lama nak dapat Degree ni...
ok rasa dah malas nak membebel..aku nak posting gambar dari sem 1 sampai sem 10...
jom recapp...
daa...🔻
SEM 1
SEM 2
SEM 3
SEM 4
SEM 5
SEM 6
SEM 7
SEM 8
So aku buat sampai sem 9 jer..yela aku tak habis lagi..ada satu sem 1...so aku ada satu sem lagi nak ngadap..boleh amik gambar lagi...haha...malas cam biasa...ok done lah..malas dah ni..
sambil dengar lagu system of a down...Toxicity,Sugar,Lonely,Chop Suey,BYOB,Aerials..pening pale dengar metal pagi-pagi..hahaha....
-UUMKL-2017-