Thursday, February 5, 2015

welcome 2015

uihh lama xmasuk blog ni..buzy btl skang..sedar2 dah 2015..apa2 pun welcome 2015..hope segala kebaikan mengiringi diri ini pada tahun ini.harap sgt lah tahun ni tak kerap masuk wad..xlarat dh macam2 kerenah dan gelagat orang sakit ni..sampai aku sendiri takut nak hadapi dengan penyakit sendiri..

anak2 pun dh semakin mbesar..izzry dah start sekolah.firas dah nak masuk setahun..kejap je rasa..ntt diorang dah besar bawak hal2 masing2..izzry dgn petah bercakap nya sampai aku kdg2 senyum sorang2 tgk gelagat dia..yang firas diam je cuma bila dia sakit dia merengek...

U....??universiti???dah sem4 dah wei..alhamdulilah result semakin bagus sejak2 membesar ni..hahaha,,xlah..ni pun sbb kwn2 n tenaga pengajar,,dulu aku nak score 3 pointer keats jgn haraplah..tapi skang blh lah..dorongan wife ,mak ayh,adk beradik,kwn2 tu maju sikit tu.

so kerja plak..alhamdulilah semakin baik.aku mula paham byk benda sebab dah lama dalam group it ni..nak tukar unit rasa sayang jer.sbb dah rasa serasi dgn keadaan skrang..hope abis bljar blh lah naik exec..hahaha..aku pun nak bantu kluarga gak..dari segi ekonomi dan kebajikan ank2...

penyakit pulak aku xnak pikir sgt..aku harap ada sinar keajaibpan pada aku..insyallah tak ada apa2 aku n mak aku akan lakukan pemindahan buah pingang.harap semua nya ok lah.aku pun xlarat asyik kena cucuk jer..sakit weiii..ni nasib tenaga muda ada lagi..kalo x....adoiii...

aku kalo blh nak tgk ank2 aku membesar dpn mata aku.kalo blh nak tgk jgk diaorg masuk U kerja best2..semua mak ayah nak tgk ank2 dia mcm tu..aku doa kn slalu yg terbaik utk ank2 aku..jgn lah diorg jadi mcm aku..lmbt dah nak kejar semua benda..sbb dulu xnk pikir pjg..dh tua mcm ni baru nak bljar blk...

tahun ni kalo xda apa2 aku nak ajk ank bini aku berjalan jer..aku mmg suka travel..xkesah luar atau dalam negara..janji aku blh travel..cuma larat xlarat je bdn aku ni bwk diri utk travel..harap selepas sembuh aku blh pergi umrah dgn keadaan baik..aku harap ada peluang kedua utk diri aku..

sekian terima kasih..


 izzry dan firas 

 sebab tu aku nak cpt sembuh kalo blh..sakit weii

 rakan sekerja

 ketika berkerja di sabah.
(kundasang dairy farm sabah)


 bersama bdk2 brickfields ketika bermain futsal..
(perasan tak kumpulan Zero)


 saya syg isteri dan ank2 saya...

 izz dah mula sekolah..

 anak ayah kenalah ceria dan rajin g school

 muhammad firas zayyan

 teman sekerja dan rakan ofis jgk

 working class hero

 rakan2 UUM


Sunday, October 5, 2014

raya haji

as salam,

selamat menyambut hari raya aidiladha kepada yang beragama islam.kali ni aku beraya dekat kampung wife di segamat johor..biasa lah beraya dekat sini tak sama dengan tmpt sendiri..yela aku malu nak bercampur dengan orang2 kampung dekat sini.apa pun aku ada pengalaman dekat tempat orang lain..asyik tmpt sndri pun boring gak.kali ni merasa lah dkt kampung orang lain..pas je korban aku pergi ke bandar segamat.niat nak g buat wiring lampu, tapi tutup..lupa raya haji..hahahaha..last2 g kedai basuh keta..asal nak basuh keta n vacuum je.last2 siap wax and polish..boleh tahan lah murah dekat sini..aku pun tak pernah wax and polish kereta sejak 3 kali tukar kereta..ok lah dia buat.basuh+wax+vacuum+cuci engine+stim wap dalam kereta total cost rm100...baru lah rasa happy nak  bawak kereta..


Friday, September 12, 2014

izz dan firas semakin membesar

as salam,

masa berlalu dengan pantas...anak2 aku pun sekarang dlm proses membesar...hari2 aku teringat dekat diaorg..takut sgt dgn perkara2 yang tak elok terjadi..hope sgt benda tu tak akan terjadi...firas dah nak masuk 6 bulan..izz pulak dah 3thun 5bln...mcm2 kerenah izz skarang dlm tempoh membesar...hobi suka main game..minat pada kereta mainan wlpun aku beli patung ultraman tak dilayan nyer...
firas pulak ada kerenah dia,asyik gigit jari je..yang izz tak habis2 dengan kain putih dia...hmm...kadang2 tgk gelagat diaorg ni buat aku nak menangis sebab Allah swt dah anugerahkan satu hadiah yang paling indah dalam dunia...
aku cuma mintak anak2 aku jadi buat baik dan berjasa pada masyrakat..kalau boleh berjaya..
tapi mcm biasa lah nak besarkan anak ni cabaran dia besar..apa2 pun kita perlu bersabar...

 firas zayyan ikut jejak abg izz...adoii 

 dua beradik tgh sibuk main game sampai dah lewat malam baru nak tido.


 izz dgn atok..





 haha..izz br bgn tido..muka tension kena kejut...ngtuk sebab tido lewat main game

 dua beradik tgh main ats kerusi makan..


Wednesday, August 13, 2014

gelagat kami di "U"

kami memang nakal,cuma kami tak jahat dan tak kurang ajar..itulah gelaran lecturer dekat sana..sebab kerenah kami lecturer kami terhibur dengan perangai masing2...alhamdulilah aku dapat kelas yang sama2 untuk tamatkan pengajian bersama.kami buat bersama kami tiru bersama kami lepak bersama kami study bersama kami tak tido bersama kami kongsi masalah bersama...ini lah kami...aku harap aku akan habiskan dan tamatkan pengajian aku dekat UUM ni....
thanks kepada tenaga pengajar yang sanggup membimbing kami dan mengajar kami...



 gelagat kami...


 serius ketika buat kerja..

 kami bersukan bila sampai waktu


 kami berselfie 


 shooting utk assignment BI
 


selamat hari raya

haha..dah lama raya baru nak update..maklumlah tengah rajin walaupun ada kerja nak disettlekan..raya tahun ni amat bermakna bagi aku sebab aku beraya dengan anak yang kedua yang baru lahir pada bulan 3 tempoh hari...mak ayah aku terpaksa beraya di kl sehingga raya ke 3 sebab adik-adik aku tak dapat cuti raya.
aku macam biasa lah raya segamat dulu..pastu ke pahang diikuti kemaman...tapi aku cuma terkilan sedikit sebab tak dapat jumpa ramai saudara dan kawan2 aku dekat kampung..maybe sebab raya yang ke 3 semua dah balik sebab raya ke 4 ramai dah mula kerja...apa2 pun bersyukur sebab aku masih boleh beraya...






 izz dan sepupu nya medina


aku belum nazak..

as salam semua,

lama betul x update blog ni..yela sejak sakit mood lain macam sikit.yang pasti aku kena kuat hadapi apa yang aku lalui sekarang..aku bersyukur sebab sekurang kurang nya Allah swt memberi aku peluang untuk aku bertaubat untuk membetulkan apa yang salah dan tidak betul..
aku kena kuat untuk anak-anak aku,untuk isteri aku untuk family aku untuk yang memerlukan aku..aku nak jadi HERO before aku pergi...
pada mula nya aku sukar nak menerima penyakit aku..macam2 aku fikir sampai naik darah tinggi..lama2 aku dah boleh terima dengan syarat lupakan penyakit ni dan teruskan hidup...alhamdulilah masih ramai yang sayang kan aku..walaupun mereka tak rasa apa yang aku rasa..aku selalu fikir untuk positif kan diri dengan cara masih ada yang teruk sakit dari aku..
masa dekat wad aku ingat pesanan seorang hamba allah ni.kenapa allah swt pilih kita untuk hadapi semua ni,sebab allah tak nak kita senang tercampak ke dalam neraka nya dan selain itu dia pilih kita sebab dia tahu kita seorang yang mampu menghadapi dugaan ini..
sekarang aku cuma hidup macam biasa dan jangan fikir kan sangat penyakit ni.sampai waktu semua akan pergi jua..yang pasti aku sayang family aku,aku sayang wife aku,aku sayang anak2 aku izzry dan firas,aku sayang mak ayah aku,adik beradik aku dan semua yang mengenali aku....
alhamdulilah kepada rakan2 aku yang melawat aku dan yang menghantar sms,wasap dan sebagainya untuk mengucapkan salam untuk cepat sembuh aku ucapkan terima kasih banyak2 sebab hadir dan sebgainya...

1st day before ICU
 

ICU nah hambik 3 hari...macam2 wayer diaorg bagi...

haha..lari dari hops g jalan2 pakai kain pelikat



adoii sakitnya...

 thanks miss aishah dari UUM yg sempat melawat aku..

 kwn2 dari uum

 ijoy berbaju biru aku rindu kan dia..dia terpaksa skip sem ni sbb mslh dkt tmpt kerja




 pembedahan kecil dekat tangan untuk dialisis

 nah ambikk..isap darah...pakai leher..

 keadaan selepas operate tangan..
sakit weii...

wad aku di pusrawi...