.......................................................................................................................
.......................................oii.........jawablah....................................................
Yer Temah(bukan nama sebenar) oii.....
Yer betul..Bila masuk IJN jer orang mesti igt kritikal..habis lah..sebab apa?
Jantung.....J A N T U N G !!!!! antara organ yang paling penting dalam tubuh manusia.Bila masuk IJN jer mesti kena buat Stand, baloon, or bypass if dah teruk sangat..
Iyer..itu memang betul...aku cuma masuk sebab aku nak check jantung aku ok ker tak..slalu gak rasa jantung ni macam tertusuk benda tajam..tapi tak lah sakit...lagi pun aku tiada pilihan kerana HKL nak kan result jantung aku untuk buat tranplan nanti..so before proceed Operation tu,aku kena lah check jantung tu ok ker tak...
pada mulanya Dr. HKL ada jgk kata dekat tepi jantung aku ada darah beku,so refer lah aku ke IJN untuk confirm kan balik...aku pun dengan rasa takut,tak suka dengan hospital,dengan pemikiran aku serabut takut insurans tak cover and macam-macam lah ke IJN ni...pada masa yang sama aku bawak lah GL aku nak yakin kan insurans ofis aku cover.alhamdulilah semuanya dipermudahkan oleh Allah swt...aku terus dibawa ke platinum klinik untuk menunggu giliran...tak sampai 10 aku tunggu,nama aku pun dipanggil dan terus buat ECG,Xray,Echo...dah siap semua nya aku dibawa berjumpa dengan Dato Dr Azmee...dia sangat peramah dan senang berurusan sekiranya ada apa yang kita tak paham dengan penyakit kita..so aku buat temujanji untuk dimasukan ke dalam wad..tujuannya adalah untuk buat enjogram (salah eja tu)hahaha... ala nak masuk wayar dari peha nak tengok dengan lebih detail jika ada masalah dengan jantung...
alhamdulilah Dato Azmee sah kan jantung aku tiada masalah dan tak ada block...sejam jugak aku dalam bilik OT untuk rawatan Enjo ni...lega rasa lepas buat enjo ni..kalo tak perasaan seram sejuk habis yang aku rasa...aku direhatkan selama 6 jam tanpa boleh bergerak dan bangun..dah la lepas bius habis jer mulalah rasa sakit tu...adoiii...
lepas 6 jam berlalu aku pun terus ke unit dialsis untuk cuci darah...esok pagi Dr sah kan aku boleh kluar dah wad kerana dia masalah serius yang terjadi pada aku....
so lepas ni IJN,,,,HKL,,,,,,PUSRAWI,,,, tempat aku beristirehat...hahaha...
katil 28B..wad orkid(IJN)
lauk power...hahaha
tempat aku buat Enjo
.
lapor wei lepas buat benda alah tu.
antara sahabat yang hadir... bob padin ejan along...adik2 aku..mak ayah...isteri aku..thnks..
No comments:
Post a Comment