Tuesday, August 23, 2016

rindu aktiviti kesukaan

Haiiii...bila nak ride
bila nak g mancing....

uihh...bukan apa,masing2 buzy dgn tugas masing2..nak set masa utk aktiviti skang pun dh susah..masa duit family semua tu kena kira..kadang2 rindu nya pasal aku layan sorang2 jer...janji lepas niat aku...

dulu masa bujang kalau musim mancing jer blh kt hari2 aku g mancing dgn kawan2...janji ada umoan rokok dan kawan...set time semua nya jadi..cuba set skang...set hari sabtu 5 orang,yg jadi kadang2 2 orang jer..hmmm....itu lah nama nya hidup..dulu lepas hbs sekolah jer ramai kawan,dah masuk 20an,lepas sorang2 dah khawin,hilang dah lah zaman lepak tu..

bagi aku minat seseorang tak boleh nak halang...aku dari zaman sekolah dah memang layan mancing...hbs sekolah dapat ex5 hbs aku bikin nya..sebab minat..smpi skang minat aku terhadap benda2 ini masih aku buat...cuma aku tak ser hardcore sesetengah orang..mayb sebab faktor sakit aku,atau faktor keluarga and faktor duit dan masa...

tak lama lagi musim orang buar haji..tgk orang g haji teringin aku nak ikut diaorang..cuma aku belum dipanggil lagi,itu yang aku tak dapt pergi..nak pergi sana amalan kena lah btl..bkn sebab title nak dapt HAJI tu aje...before pergi banyak kan lah berdoa supaya terhindar dari perkara2 yang tidak diingini..sembahyang taubat,sembahyang hajat mesti lha kena buat...tapi nak pergi duit saving pun tak banyak..ehh..kan Allah swt dah kata,kalau kita terpilih dengan pelbagai cara dia bagi pergi kesana.

ok berbalik pada aktiviti ride..aku sebenarnya rindu nak pergi merantau banyak tempat..aku terhalang dengan faktor keluarga dan sakit aku...kalau aku sihat dah lama aku ke thai,kelantan perlis..hmm..best nya..dulu masa bujang blh jer dri perlis ke kl naik moto..enjoy btl...skang takut bengkok jer badan nk travel jauh2...hmmm..insyallah harap aku sembuh kembali...lagipun buzy dengan belajar dengan dialisis lagi tu yang tak dapat kesana kemari...

tadi aku berselisih dengan bos besar aku...selalu dia nasihat kan aku pasal dugaan kita..dugaan masing2 tidak sama,tapi kita harus kuat nak lawan semunya..insyallah ada jalan keluar...selalu yang baik akan datang kemudian..amin...

gambar sekadar hiasan...

oklah nak rest kejapp...

bye

No comments:

Post a Comment