bila sekolah cuti,ni jer kenangan yang aku ada masa dengan kawan kawan.
| dari atas iggi,sham,aku,imran |
bila dah sekolah menegah aku dah mula kenal dunia..macam macam aku nak cuba.banyal jugak aku try..ada yang betul dan ada yang salah..start dari tingkatan 1 lagi aku dah pandai curi curi keluar dari pintu belakang..zaman tu aku dah sibuk dengan dunia hiburan..aku terjebak dengan dunia underground.start dari zaman skateboard,punk,grunge,hardcore,metalcore ehh macam macam lah..masa tu pergi sekolah duduk belakang asyik dengar music jer..bila cikgu ajar jer otak melayang entah kemana.yang tahu sabtu ni nak pergi klcc ke sg wang ker lot 10 ka..nak lepak punya pasal.zaman tu pulak gig boleh dikatakan setiap minggu..aku pergi bila ada duit jer.yela zaman tu nak cari rm5 pun susah.pergi sekolah bawak rm1 jer.balik belum tentu lagi bawak balik balance..perit rasa zaman tu..nak beli barang yang kita minat pun payah.amik masa berbulan untuk kumpul duit..tapi zaman sekolah ni lah kenangan yang susah aku nak lupakan sebab macam macam kerenah aku lakukan..yang aku tahu lagi setiap hari jumaat lepas jer semanyang jumaat dekat masjid negara aku dengan kawan kawan budak rumah ke kota raya mall..situ lah port kami main game arcade dengan dapat hisap rokok..tak ada sape kacau..sebab tu aku terjebak dengan benda tak elok..kelebihan yang aku dapat aku tambah dengan lakukan akitivti tidak sihat..tu yang sakit sekarang ni..tak sayang nyawa orang cakap.
zaman tengah cari identiti (budak baru nak uP)
klakar btl..hahaha...demmm itt..
mane deck??patah??
aku memang minat pada kasut sejak sekolah lagi..mcm2 kasut yang aku kumpul sejak sekolah.tapi syg ada je hilang bila xjaga..converse ni pasling aku sayang skali sebab dia kain baldu..susah nak rosak..
converse star..
converse high tops
adidas superstar 1
zaman tengah mencari indentiti..macam macam gaya ada..haha..yang penting zaman tu rambut tu..hahaha
zaman tengah mencari indentiti..macam macam gaya ada..haha..yang penting zaman tu rambut tu..hahaha
tapi zaman tu orang kata tengah mencari identiti..bagi aku tak salah apa yang aku lakukan.sebab peluang yang ada aku gunakan untuk aku jugak..kalau aku tak buat mesti banyak benda lagi aku nak lakukan walaupun aku dah kawin..bagi aku itu kenangan lah..dari tingkatan 1 sampai tingkatan 5 rasa lama masa berlalu..sebab nak habis sekolah..tapi bila dah habis sekolah dah start kerja sementara baru tahu yang sekolah tu lagi best dari kerja..at least balik sekolah boleh tido smpi petang bangun trs main bola dekat padang..ni kerja letih,asyik kena buat keja jer..haha..gaji nak tapi pemalas..dah dekat 15 tahun berlalu aku tinggal kan sekolah,tapi kenangan tu susah nak aku lupakan..
kenangan zaman sekolah..aduhh rindu semua kawan kawan sekolah.sekolah kesayangan aku..la salle brickfields.
masa ni aku tengah jalani orientasi dekat ikm beseri perlis..pale botak..1st time aku botak sejak dari form 1 tak pernah botak.sekarang rambut pun dah tak ada..
tapi aku syukur banyak pengalaman aku yang buat aku terhibur dengan kehidupan aku..perkara perkara yang dulu aku lakukan sampai sekarang masih aku tak boleh lupakan.kadan kadang tertanya tanya kenapa dan sebab apa buat perkara ni perkara tu..bila dah tua macam ni banyak yang aku ah tinggalkan.yang ada sekarang identiti sendiri jer..bila cuti sekolah cuma boleh cakap kenangan jela yang tinggal.dah tak macam budak sekarang...cuti sekolah mengadap ipad ps4 intenet.itu jela..tapi tak leh salah kan diaorang jugak..sebab zaman sekarang tak macam zaman dulu selamat lah lagi nak main dekat luar.purata nak kena kidnap tu kurang lah dari sekarang pantang leka je lesap lah budak tu entah kemana diaorg bawak..lagi pun zaman tu mak aku tak keje..suri rumah sepenuh masa.so aku main depan rumah dia boleh lah tengok tengok kan.sekarang ni nak main depan rumah pun dah tak ada space sebab dah jadi macam lebuhraya dah dengan kereta banyak dan laju laju..
anak aku sekarang cuti sekolah nak pergi rumah atok dia.alasan nak duduk rumah atok.tapi yang penting internet..tu jela yang dia tahu bila musim sekolah start.baru baru ni anak aku before cuti sekolah dia ada buat majlis penyampain hadih untuk pelajar pelajar..umur 4 tahun pun dah dapat hadiah sijil bagai.zaman aku dulu mana ada semua tu..haha..bagus betul budak zaman sekarang ni.banyak benda dia orang dapat dengan mudah..
tahniah anak kesayangan ayah.banyak betul anak ayah ni belajar dengan cepat...syukur pada guru guru yang menyampaikan dengan baik untuk pemahaman anak aku..uihh banyak jugak aku merapu hari ni..nampak sangat aku tengah ngantuk.sebab bila aku ngantuk benda alah ni jela yang jadi peneman aku untuk layankan otak aku yang sedang berkembang mencapai tahap maksimum untuk tido
""lagu peneman ketika blog ni ditulis""
slipknot,limp bizkit,blink 182,creed,linkin park,SOAD,avril lavinge.
bye..
din teksi
No comments:
Post a Comment