salam...kali ni aku nak berblog betul2 serius..haha..serius ker?hah
xdala just tajuk je.bkn apa baru2 ni anak aku muhammad izzry rayyan
telah dimasukan ke wad HKL kerana demam denggi.1st aku pergi ke PPUM
tapi memandangkan masa agk pack n mcm dah lambat sgt aku blk dll ke
rumah mak aku b4 ke HKL.pada awal nya aku igt dia kena demam campak.yela
ada kesan biji2 dekat badan dia.so decide pergi ke hospital le senang
trs amik darah n tahu apa penyakit nya.tapi apa yang difahamkan oleh
doctor rupanya anak aku izz kena demam denggi..pehh!!!masa tu takut
sangat.yela takut denggi berdarah yg blh bwk maut tu..masa di HKL mak
aku teman kan aku n wife utk apa2 berlaku senang la aku mintak
tolong..izz di masukan ke wad institut pediatrik KK1.pada awal nya aku
mintak tukar kan izz ke kelas 1 sbb dari segi kelayakan aku boleh dpt
kelas 1.tapi bhgian pendaftaran cakap untuk wad kanak2 mmg xda
kelas,suma nya sama..so aku decide untuk letak kan dia ke Hosp. swasta
la sbb lebih selesa n terjaga.tapi bila aku tel nak tukar kan wad dari
HKL ke Hosp tut, dia kata boleh tapi dgn jaminan if anak aku kritikal n
ada apa2 problem dorang akan refer balik dgn HKL.so aku rasa mcm
myusahkan la pulak..xpala biala jela izz dkt HKL...dalam hati berkata
"hmm hops. kerajaan...mesti ada yang ketidakpuasan hati nya"......haha..biasa
la negatif thinking..1st day ddk di wad tu rasa mcm adoiii la knp la
wad ni mcm xbest je..mesti anak aku nak tido ssh sbb ntt budak sana
nagis dgn ank aku pun nagis..tapi ternyata pemikiran aku
merosot...setelah beberapa hari dekat sana apa yang aku belajar, ada
lagi tempat yang lebih teruk dari wad ni..nurse dekat HKL ni mmg
menunjukan taraf matang dalam bidang kerja yang mereka lakukan.xkira la
yg muda ke yg tua ke..semua amik perhatian ats kerja mereka..doctor yang
bijak2 yang banyak bagi tunjuk ajar ats penyakit anak aku..bagi aku
senang cakap wad pediatrik di HKL aku amat berpuas hati..
Izz tido je sbb demam dia 40'c.
masa ni mmg aku mcm buntu sikit sebab xtahu 1st time kena mcm nie.nsb la mak n ayah aku sbgai peneman aku..mak aku byk membantu masa izz dekat wad.setiap pagi dia dtg bwk bubur utk izz.ada tu dia bwk sup ketam utk penawar izz cepat sembuh..mmg aku xnk ssh kan dia kalau blh,tapi bagi aku tak apa la.dia buat utk ank n cucu nya jugak...wife aku jadi peneman setiap hari utk izz..dia la tido,mandi,makan dkt wad tu..nak buat cm ne si ayah kena balik lepas pukul 12am...
bilik bapa ni untuk ayah2 yang rumah nya jauh jarak nya lbh kurang 100km baru dpt bilik ni.so aku xperlu la nak mintak sbb bkn jauh pun rumah aku dgn wad ni.ramai jgk la ayah2 yg mana dok jaga anak nya tido di bilik ni..xperlu la nak sewa bagai dkt kl dgn cost living dkt sini dh mcm apa mahal nya...
masa dekat wad, izz mmg fobia dgn doctor.yela mn x fobia,asyik kena cucuk je nak ambik darah..kaki,tangan habis bengkak kesan dari kena cucuk..dah la ssh kemain nak cucuk dia ni.sampai aku kena panggil dgn doctor utk tenangkan dia sbb dah 2 kali jarum yang dah cucuk dia tendang keluar..habis darah2 dia tumpah dkt cadar katil.tgk mmg la takut tapi nk buat mcm mn tu la cara nak tgk darah nya takut2 lagi trk ker.fuhh..

time dia tido mcm ni jela senang nak check suhu bagai..kalau x mmg ssh la nurse nk buat kerja sbb izz meronta2 xnk..tkt dgn nurse n doctor..haha..izz ni..tapi perasan x?masa dia tido mesti ada kain nucuk nya tu kn...kalo xda tu mmg ssh la kita org..dia xnk tido slagi kawan dia si kain tu xda..adik beradik n sepupu aku dtg tgk keadaan izz dkt wad..alhamdulilah bg dia npk ceria sikit dgn kehadiran org yg dia kenal..kak ipar aku dtg hari terakhir masa izz nak kuar wad n trs bawak blk rumah..yela izz mmg rapat dgn kakak ipar aku..dia panggil mak gg..hihi..tok!!wan!! itulah perkataan2 ringan yang dh biasa kluar dri mulut izz..

masa ni izz dah mula menunjukan kesan2 untuk sembuh..dia dh start untuk bermain n aktif balik..tapi aku masih xbg dia berlari n bermain yang lasak2 sbb dia masih blm sembuh sepenuhnya.badan dia sdh mula kluar ruam2 utk sembuh..aku tahu pun sbb doctor bg th..haha..masa dia sakit makan minum semua dia xnk..yela kita yang dah besar ni pun bila demam selera makan mmg xdala..
izz pun sdh mula main pada akhir2 nak kuar wad tu.masa ni dia dkt bilik permainan yang disedikan oleh pihak Hops. not bad la byk jgk kemudahan2 dkt Hops tu..bilik air senang, tempat bersih..xla serabut pun..cuma parking jela ssh sikit..aku ulang alik naik moto je senang n tak payah parking jauh2..
peng..peng..jgn bergerak!!!
Dkt HKL ni apa yg aku perasan byk jgk la TM sponsor utk wad ni..antara nya taman ni.tgk lambang telekom dkt ats tu..hmm...
kolam ikan dan sangkar burung pun sponsor by TM.
kawan2 ofis aku antara yang hadir untuk melawat izz wlpun terpaksa rempuh hujan lebat..haha..thanks guys..tapi kenapa semua berbaju biru??oo yela sama kilang...hihi..
apa pun aku berterima kasih pada doctor n nurse di wad pediatrik KK1 HKL yg membantu anak aku semasa izz sakit sampai sembuh..alhamdulilah..xlupa jgk pada mak n ayah aku yg byk membantu aku, adik beradik aku n kepada wife aku yg byk berkorban semasa menjaga izz..alhamdulilah...semoga perkara ni tidak terjadi lagi dimasa akan datang..esk nya lps izz kuar wad trs aku g beli kelambu moden sbb xnk perkara yg sama berulang lagi..ngeri weiii..apa2 pun thanks sbb sudi baca..hahaha....