Tuesday, February 16, 2016

bersiar-siar pekena cendol seremban

ntah apa kena rajin berbenor nak pekena cendoll..ikutkan orang rumah..nak sgt rasa cendoll dkt dengan stadium paroi N9...aku lupa nama kedai dia..oklah rasa dia semua cukup..tapi...panas...haha..biasalah aku..bkn slh kedai tuu...aku xsuka bersesak sesak...hahaha..

harga ok makan pun ok..siap tapau bawak blk..tapi tak sempat smpi rumah dah hbs bini aku blsah..igt kan ngidam ada isi..hihi..rupanya sebab lapar sgt...dah alang2 smpi sana aku apa lagi..trs la ke PD..bwk ank2 main air..dgn baju xbawak nya hbs basah sbb berendam air laut...xpsl2 kena beli bj lain..haishhh...ni pun tak plan lah ni...

seronok btl ank aku yang sulung tu mandi laut..smpi xnak balik.,..dah mandi tahu jelah letih..sedap jer diaorg tido dgn hujan plak tu otw blk..nsb bkn aku yg tido..kalo aku yg tido hbs masuk gaung semua..hahaha..

rasanya nama kedai cendol tu cendol hj shariff)kalo xslh)
tak pasal2 beli baju ada lambang PD(port dickson)...haishh...

igt nak jimat minyak kereta.........tapi merata jgk jalan...

geng2 superbike lalu weiii...hati meronta ronta nak pakai....


 dahaga plk tgh hri mcm nii tgk cendoollll nii...



 tapauuu sikit....



 seronok btl baju xbawak dia berendam...


bersiar awal tahun...unplan..

bkn apa..saje nak merepek...masa bulan 12 cuti sekolah mmg aku tak jalan kemana sebab malas..lagipun semua mahal sebab cuti n ramai plak orang..so aku dgn wife mmg decide nak bwk anak2 bercuti time bukak sekolah n orang ramai kerja..so plan nya memang nak g melaka..tapi family aku nak follow jgk..so kami decide trs celebrate beday mak aku skali lah..

so nak elak boring aku bwk lah anak2 setakat ke zoo nehara dulu..padahl zoo tu xda lah jauh dari rumah aku,tapi sebab keinginan tu xda nak pergi mmg dah lama aku tak pergi..so aku un pepagi dah kluar bwk ank2 g zoo.rupanya masuk zoo pun dah mahal..igt kan rate dalam rm10-rm20..tup tup rm30++..tu blm campur train,makan,beruang..hahaha...

ni semua idea yang tak disengajakan..tapi xpalah..bawak jela ank2 bagi kenal haiwan2 yang masih tinggal dalam zoo nii...mak aii kemain jauh wei nak pusing2 dalam tu...stress jgk aku sebab aku nii bkn blh jauh sgt..cpt penat...akmaklumlah ada penyakit....naik tren xpuas tgk haiwan..gagahkan jgk lah jln weii...demi bg kepuasan dah bayar rm30++...hahaha

ok lah zoo negara not bad...sebab dah lama tak masuk zoo kan ..rasa banyak jgk lah haiwan dkt ctu..cuma terkilan makanan dan barang cenderamata mahal sgt...nsb ada bawak bekal roti...kalo x nak beli nasi tu,wahh dah macam makan 4 5 pinggan harga dia...masuk pukul 10 lbh.kluar zoo dekat pukul 4 lbh..lama btl duk dalam tu..hahaha..rugi wei bayar mahal2 masuk kejap jer..hahaha..

zoo...oo..zooo....

pertunjukan dolphin xda....sebab renovate
pertunjukan burung ramai orang...anak2 xnampak

buaya dah xda...

tempat ikan best sebab air corn..hahaha..

singa yg best...bukan senang nak tgk raja haiwan tu...


end----



Monday, December 28, 2015

hanya tinggal sejarah...

tajuk dia pehh mcm tajuk lagu tomok ... hahaha...semperna nak sambut 2016 ni aku nak recap blk kenangan lama2 yang aku amik dr fb aku...saje jer bg igt blk kenangan bersama kawan2...

 masa ni nak present fnal sem dekat gmi..

 buka puasa dgn ikm group dkt setiawangsa

 kenduri kawin aida.bersama bdk opis pejabat tanah..

 ikm beseri perlis




 la salle boys..

 gmi boys..

 PTGkl pejabat tanah dan galian kl
 wedding sharil with lasalle boys..

 wedding lan with ikm gengs

 bob kawin..ikm group 





 uum group

 yale yale group

 tm group


 de ruckus 

 brickfields boys



Pej tanah dan galian

Tuesday, December 15, 2015

goodbye my childhood

dis week aku nak membebel pasal tempat aku membesar..tempat dimana dahulu nya kauters ala2 british yang terletak di tengah2 kota bakal lenyap dari pandangan....dimana hampir 28 tahun aku dekat situ akan bakal lenyap buat selamanya..hanya sejarah je yang tinggal lepas ni..bagi aku tempat yang aku duduk adalah strategik untuk kemana2.mudah dan senang.berhampiran kl sentral pulak..tapi dalam tidak sedar rumah tu akan lenyap pupus..tak apalah.ada jgk picture buah penghabisan kali nya..goodbye brickfield!!!goodbye memory!!!goodbye everthing!!!....rindu semua kawan2 lama..rasa macam nak balik je zaman dulu..lenyaplah kedai makcik bedah,kedai vellu,tarani,port isap rokok,kedai roti canai pakwan,dan lenyap lah semua...

****sambil dengar lagu : MAY (cintamu mekar dihati)(sendiri)****


Tribute to 100 kuaters brickfields....

 belah kanan yang dah lapang ni bekas tapak rumah aku...sedih dah tak ada

 reunion before rumah kena roboh

 currently



 proud to be brickfileds boys

 detik detik kemusnahan




 ok sesiapa yang nak tahu pasal sejarah kuaters ni boleh review buku ni sebagai rujukan ye..

 view from top


 dahulunya padang bola..sedih habis dah tak ada padang..

 rancangan untuk projek selepas merobohkan kauters 100 itu.

 ali dan abg dan

 view dari dalam rumah kuaters tu

 view dari atas rumah


 tribute to memory 100 kuaters brickfields

 dulunya kalau nak keluar malam siap panjat bumbung ni..



 kauters in memory..goodbye my childhood...tq for the memory...

its all about money...