Tuesday, September 29, 2015

akihrnya.....lepas gian jua

alhamdulilah cuti raya haji baru2 ni aku dapat gak jejak pancing aku kedalam kolam dan sg...lepas je raya korban dalam pukul 3 aku trs cabut dgn member aku terjah mana2 kolam yang bukak..haha..not bad..janji lepas jgk gian aku..haha..


 gewang ni cantik nak main sebarau dekat sg ni...
hanya orang tertentu jer boleh masuk sg ni..dekat bentong..lpas raya haji aku trs cabut jumpa sepupu aku utk ngail sebarau..


jabatan bekalan air bentong
6 petang
joran abu garcia volatile inshore
mesin okuma ceymar spinning reels
gewang ofmer fire tiger
target :sebarau...
 casting sebarau 




tasik ulu yam
5 petang
joran abu garcia volatile inshore
mesin okuma ceymar spinning reels
gewang katak dan umpan hidup cengkerik
target : haruan dan toman /keli


 yang ni aku dengan namie n yie dekat tasik uluyam menghala ke pekan uluyam kalo dari gombak..ssh sikit nak dapat sebab bawak umpan tak kena..ikan xnak makan umpan gewang..mungkin dia nak umpan bau or hidup..


kolam bayar heritage uluyam
8mlm
joran abu garcia volatile inshore
mesin okuma ceymar spinning reels
gewang katak dan umpan hidup cengkerik
target : patin,rohu,pacu

 asyik bagi ikan makan jer...orang pun lapo jgk..haha..
 di kolam bayar heritage dekat uluyam jgk..







sg karang,pahang.(teknik casting)umpan gewang..
air pasang pukul 7pagi..
joran okuma nemesis 5'6"
mesin shimano caenan
gewang top water ofmer,pensil,pooper
target siakap







 gewang byk yang top water..bottom tak ada...kena cari jgk ntt..







Tuesday, September 22, 2015

joran mengigil...

 adoii...lama nya aku tak g ngail nii..joran dah lama gigil tu..tambah tgk sepupu aku pulak buat naik sebarau dekat bentong...lagi lah berderau darah nak g ngail ni...adoii masing2 dengan hasil masing2...aku cuma tak ada masa jer nak turun..barang dah siap dah..sambar jer boleh turun dah...dulu masa budak masa ada duit tak ada.yela mana tak nya nak beli barang mancing pun tak mampu.ni kan pulak nak merayap merata g mancing..masa bdk port aku sg klang,taman jaya,tasik perdana,tasik permaisuri..itu pun curi2 mancing..skang kolam bayar pun cekik darah..mahal nak mampus...kolam sentul boleh dikatakan beberapa kali aku turun..tapi hampa..last2 aku dengar dah kena tuba dah kolam tu..bayar dah la mahal.hasil xdak...skang kolam tu dah tutup bankrup...

bagi aku pengusaha kola kena jujur lah..baru lah hobi orang yang suka mancing tak moral down bila g kolam berbayar ni..kl ni byk mn jer pun kolam yg ada.itu pun sebab nak leaskan gian...setiap pemancing yang bayar mesti nak hasil dan nak rasa sentapan ikan ni macam mana..

kolam yang aku dah g dkt kl ni apa jer, desa aman kepong,bukit kemensah heigh,semenyih,taman desa,kolam pelangi(dah bangkrup),kolam seksyen 24shah alam,kolam banting..tak banyak lagi pengalaman dari otai2 yg dah merata lubuk diaorang redah...

 member aku Ska dengan toman nya di tasik maran,pahang..geram tgk besar dia.mesti melawa kuat toman ni..

 sepupu aku jgk dgn toman dia di kuantan.sg riau,gambang,kuantan

 habis mata gewang kena tibai dek sebarau..

dah berjaya mendapat lesen sebarau...


aku dengan senangin

jenahak 





 adikk dengan bawal emas..hihi


 bersama teman pemancing


 siakap 3 rasa




Thursday, September 10, 2015

rakan ikm kawin....

as salam,

3/9/2015 aku ke penang sebab rakan aku dari tmpt belajar ikm beseri perlis nikah...alhamdulilah kami set dengan rakan2 yang lain untuk turun ke penang dengan alasan boleh jumpa kawan2 yang lain yang dah lama tak jumpa..hampir 12 tahun pun tak jumpa kembali berjumpa semasa kenduri farid..
yang aku dah alang2 smpi penang apa lagi,cuti2 msia lah aku dgn ank bini..bukan slalu dpt bercuti..
yang pasti komen positif dari rakan2 yang lain termasuk lecturer yang banyak membantu semasa kami di ikm masa aku post comment dekat fb...
insyallah kami akan berjumpa lagi jika di izinkan allah swt..

sedikit komen dan picture dari FB aku.................



komen dari fb dari rakan2 lama ikm dan juga lecturer2 kami..



sedikit picture dari fb aku yg mengimbau balik zaman2 belajar dulu..macam ni kami lepak sembang sampai pagi..

 sesi bersidang semasa sarapan pagi...

di rumah pengantin 

ketika menunggu feri di jeti 


 nak masuk dalam feri

 1st time dapat duduk depan skali






 dinner time...



 kami...ex ikm beseri perlis...

 bersidang di malam hari..