Tuesday, September 22, 2015

joran mengigil...

 adoii...lama nya aku tak g ngail nii..joran dah lama gigil tu..tambah tgk sepupu aku pulak buat naik sebarau dekat bentong...lagi lah berderau darah nak g ngail ni...adoii masing2 dengan hasil masing2...aku cuma tak ada masa jer nak turun..barang dah siap dah..sambar jer boleh turun dah...dulu masa budak masa ada duit tak ada.yela mana tak nya nak beli barang mancing pun tak mampu.ni kan pulak nak merayap merata g mancing..masa bdk port aku sg klang,taman jaya,tasik perdana,tasik permaisuri..itu pun curi2 mancing..skang kolam bayar pun cekik darah..mahal nak mampus...kolam sentul boleh dikatakan beberapa kali aku turun..tapi hampa..last2 aku dengar dah kena tuba dah kolam tu..bayar dah la mahal.hasil xdak...skang kolam tu dah tutup bankrup...

bagi aku pengusaha kola kena jujur lah..baru lah hobi orang yang suka mancing tak moral down bila g kolam berbayar ni..kl ni byk mn jer pun kolam yg ada.itu pun sebab nak leaskan gian...setiap pemancing yang bayar mesti nak hasil dan nak rasa sentapan ikan ni macam mana..

kolam yang aku dah g dkt kl ni apa jer, desa aman kepong,bukit kemensah heigh,semenyih,taman desa,kolam pelangi(dah bangkrup),kolam seksyen 24shah alam,kolam banting..tak banyak lagi pengalaman dari otai2 yg dah merata lubuk diaorang redah...

 member aku Ska dengan toman nya di tasik maran,pahang..geram tgk besar dia.mesti melawa kuat toman ni..

 sepupu aku jgk dgn toman dia di kuantan.sg riau,gambang,kuantan

 habis mata gewang kena tibai dek sebarau..

dah berjaya mendapat lesen sebarau...


aku dengan senangin

jenahak 





 adikk dengan bawal emas..hihi


 bersama teman pemancing


 siakap 3 rasa




No comments:

Post a Comment