Tuesday, February 5, 2013

hari keluarga kuaters brickfileds di TG AGAS PD

salam last 2 weeks kuaters brickfileds di mana pernah aku duduki dulu organize untuk hari keluarga di Tg Agas Port Dickson...actually kebetulan hari cuti..aku free la waktu tu..so aku pun join la event tu..kalo ikut sejarah lampau zaman pahlawan hang tu yuu...geng kuaters ni ramai..tapi ramai mak ayah dah pencen xnk jadi hang pahlawan lagi tinggal lah 15 keluarga yang join event ni..ok gk per..meriah..kecoh xyah cakap lah..

 have a breakfast sponsor by RT..(rukun tetangga)



 ohh ibu...ko buat apa tu..

 view from entrance side
 pakcik mail dgn acara bowling buah kelapa..igt senang payah gak wei...fuhhh.

 amcm agk2 blh buat spin x mcm di cosmic bowl..haha..


 port mancing

 izzry masuk pertandingan mewarna..teror ank aku..



 ni lah hasil nya..power kn..bkn warna but conteng..haha

 acara rebut gula2..



 amboi atok yg mengajar cucu cara2 nak amik gula2 banyak2..

 fishing time.....

 kemain lagi senyum mamat ni..

 abah dgn aktiviti kayak di petang hari..

 BBQ time...






sekian dan tamat sudah cerita hari ini yer anak2..haha..TQ RT sbb sudi mempelawa kami untuk ke event ni..

recall memory

rasa lama dah x berblog..maklumla anak nk membesar..uikk apahal..bkn apa tetiba rasa rerajin nak ber up to dated..tapi kali ni aku nak recall all ex ikm fren yang dh kawin n di ketahui..sory la yang pada yg xda tu..bkn xhadir tapi xth mn pergi gambar kalian semua...apapun korang semua da best to be my best frend in planet horizontal..
jom la recapp...nk berceloteh pun bosan gak.

 faiz/ lanun wedding..pasangan xigt nama..

Ahmed Fahkril And Sayidah (bob kiki n ayie)
 
 hafiz/pet and shahsa

 hazidee/biskut and pasangan xigt..

 rosmahadir/pakcik and xth nm

 nasrul/moq and Maria

 pet and shaha again

 ex ikm berbuka posa di setiawangsa

azlan/ayu and siti..

apa-apa pun hope semua berbahagia hendak nya yer..semoga persahabatan kita kekal sehingga nyawa yang terakhir..fuhh..macam ayat novel..kelam kelibut aku nk tulis blog hari ni..mana xnya buat kejap tinggal buat urusan kerja plk..hmm...

Thursday, November 22, 2012

serius bahaya!!!

 salam...kali ni aku nak berblog betul2 serius..haha..serius ker?hah xdala just tajuk je.bkn apa baru2 ni anak aku muhammad izzry rayyan telah dimasukan ke wad HKL kerana demam denggi.1st aku pergi ke PPUM tapi memandangkan masa agk pack n mcm dah lambat sgt aku blk dll ke rumah mak aku b4 ke HKL.pada awal nya aku igt dia kena demam campak.yela ada kesan biji2 dekat badan dia.so decide pergi ke hospital le senang trs amik darah n tahu apa penyakit nya.tapi apa yang difahamkan oleh doctor rupanya anak aku izz kena demam denggi..pehh!!!masa tu takut sangat.yela takut denggi berdarah yg blh bwk maut tu..masa di HKL mak aku teman kan aku n wife utk apa2 berlaku senang la aku mintak tolong..izz di masukan ke wad institut pediatrik KK1.pada awal nya aku mintak tukar kan izz ke kelas 1 sbb dari segi kelayakan aku boleh dpt kelas 1.tapi bhgian pendaftaran cakap untuk wad kanak2 mmg xda kelas,suma nya sama..so aku decide untuk letak kan dia ke Hosp. swasta la sbb lebih selesa n terjaga.tapi bila aku tel nak tukar kan wad dari HKL ke Hosp tut, dia kata boleh tapi dgn jaminan if anak aku kritikal n ada apa2 problem dorang akan refer balik dgn HKL.so aku rasa mcm myusahkan la pulak..xpala biala jela izz dkt HKL...dalam hati berkata "hmm hops. kerajaan...mesti ada yang ketidakpuasan hati nya"......haha..biasa la negatif thinking..1st day ddk di wad tu rasa mcm adoiii la knp la wad ni mcm xbest je..mesti anak aku nak tido ssh sbb ntt budak sana nagis dgn ank aku pun nagis..tapi ternyata pemikiran aku merosot...setelah beberapa hari dekat sana apa yang aku belajar, ada lagi tempat yang lebih teruk dari wad ni..nurse dekat HKL ni mmg menunjukan taraf matang dalam bidang kerja yang mereka lakukan.xkira la yg muda ke yg tua ke..semua amik perhatian ats kerja mereka..doctor yang bijak2 yang banyak bagi tunjuk ajar ats penyakit anak aku..bagi aku senang cakap wad pediatrik di HKL aku amat berpuas hati..

 Izz tido je sbb demam dia 40'c.

masa ni mmg aku mcm buntu sikit sebab xtahu 1st time kena mcm nie.nsb la mak n ayah aku sbgai peneman aku..mak aku byk membantu masa izz dekat wad.setiap pagi dia dtg bwk bubur utk izz.ada tu dia bwk sup ketam utk penawar izz cepat sembuh..mmg aku xnk ssh kan dia kalau blh,tapi bagi aku tak apa la.dia buat utk ank n cucu nya jugak...wife aku jadi peneman setiap hari utk izz..dia la tido,mandi,makan dkt wad tu..nak buat cm ne si ayah kena balik lepas pukul 12am...


 bilik bapa ni untuk ayah2 yang rumah nya jauh jarak nya lbh kurang 100km baru dpt bilik ni.so aku xperlu la nak mintak sbb bkn jauh pun rumah aku dgn wad ni.ramai jgk la ayah2 yg mana dok jaga anak nya tido di bilik ni..xperlu la nak sewa bagai dkt kl dgn cost living dkt sini dh mcm apa mahal nya...

 masa dekat wad, izz mmg fobia dgn doctor.yela mn x fobia,asyik kena cucuk je nak ambik darah..kaki,tangan habis bengkak kesan dari kena cucuk..dah la ssh kemain nak cucuk dia ni.sampai aku kena panggil dgn doctor utk tenangkan dia sbb dah 2 kali jarum yang dah cucuk dia tendang keluar..habis darah2 dia tumpah dkt cadar katil.tgk mmg la takut tapi nk buat mcm mn tu la cara nak tgk darah nya takut2 lagi trk ker.fuhh..

 time dia tido mcm ni jela senang nak check suhu bagai..kalau x mmg ssh la nurse nk buat kerja sbb izz meronta2 xnk..tkt dgn nurse n doctor..haha..izz ni..tapi perasan x?masa dia tido mesti ada kain nucuk nya tu kn...kalo xda tu mmg ssh la kita org..dia xnk tido slagi kawan dia si kain tu xda..adik beradik n sepupu aku dtg tgk keadaan izz dkt wad..alhamdulilah bg dia npk ceria sikit dgn kehadiran org yg dia kenal..kak ipar aku dtg hari terakhir masa izz nak kuar wad n trs bawak blk rumah..yela izz mmg rapat dgn kakak ipar aku..dia panggil mak gg..hihi..tok!!wan!! itulah perkataan2 ringan yang dh biasa kluar dri mulut izz..

 masa ni izz dah mula menunjukan kesan2 untuk sembuh..dia dh start untuk bermain n aktif balik..tapi aku masih xbg dia berlari n bermain yang lasak2 sbb dia masih blm sembuh sepenuhnya.badan dia sdh mula kluar ruam2 utk sembuh..aku tahu pun sbb doctor bg th..haha..masa dia sakit makan minum semua dia xnk..yela kita yang dah besar ni pun bila demam selera makan mmg xdala..

 izz pun sdh mula main pada akhir2 nak kuar wad tu.masa ni dia dkt bilik permainan yang disedikan oleh pihak Hops. not bad la byk jgk kemudahan2 dkt Hops tu..bilik air senang, tempat bersih..xla serabut pun..cuma parking jela ssh sikit..aku ulang alik naik moto je senang n tak payah parking jauh2..

 peng..peng..jgn bergerak!!!

 Dkt HKL ni apa yg aku perasan byk jgk la TM sponsor utk wad ni..antara nya taman ni.tgk lambang telekom dkt ats tu..hmm...
 kolam ikan dan sangkar burung pun sponsor by TM.

kawan2 ofis aku antara yang hadir untuk melawat izz wlpun terpaksa rempuh hujan lebat..haha..thanks guys..tapi kenapa semua berbaju biru??oo yela sama kilang...hihi..

apa pun aku berterima kasih pada doctor n nurse di wad pediatrik KK1 HKL yg membantu anak aku semasa izz sakit sampai sembuh..alhamdulilah..xlupa jgk pada mak n ayah aku yg byk membantu aku, adik beradik aku n kepada wife aku yg byk berkorban semasa menjaga izz..alhamdulilah...semoga perkara ni tidak terjadi lagi dimasa akan datang..esk nya lps izz kuar wad trs aku g beli kelambu moden sbb xnk perkara yg sama berulang lagi..ngeri weiii..apa2 pun thanks sbb sudi baca..hahaha....


Wednesday, November 21, 2012

banyak nyer keje sekolah nak buat!!!...

salam...izz semakin hari semakin menunjukan perkembangan untuk membesar.dari xboleh jalan skang dah boleh berlari..hmm tapi kali ni dia dh mula tunjukan reaksi menconteng..tgk la gelagat dia..mcm2 gaya dia buat untuk mendapatkan hasil contengan dia itu..haha..

 conteng sambil meniarap

 sambil duduk pulak

ehh!!mencangkung pulak...

apa pun gaya xkesah la yer izz.janji anak ayah ni suka apa yang dia buat..ayah bg 1 buku tu nak suruh dia conteng.pengenalan sebelum dia mengenali untuk membaca,mengeja,mengira,menghafal dan segala meng..haha..kalau xcukup buku tu lagi nanti ayah belikan yer...


Friday, October 19, 2012

dunia game...

sejak dua menjak ni tetiba teringat zaman kanak2 @ zaman membesar..xlengkap rasa utk aku kalo tanpa video game ni..haha..dulu zaman aku sekolah  rendah ayah aku siap beli kan lagi game tu..yang lain minat juga tapi game ni cm addict la smpi dh besar pun masih lagi xblh tinggal..1st game yang aku dapat dari ayah aku masih lagi memori aku iaitu "micro genius"..haha..game ni pakai tape@catridge yang mana game dia ada kadang2 ada 1000 in 1 dalam 1 tape tu..haha..

 micro genius

sape yang sempat merasa game ni mest igt lagi game2 dia mcm kontra,tetris,motocross,tank,pool,street fighter,pac man ehh mcm lagi lah..dah nama pun 1000 in 1.

kontra

motocross
hah bagi yang xigt tu ni lah tape dia..tapi ni contoh jela 165 in 1..haha..kadang2 main sampai gaduh2 sbb tgu turn.nsb aku abg mst la slalu dpt main lama..ekeke...sbb masa ni tu jela hiburan dkt umh..nak bising2 xblh sbb ayah n mak aku garang masa aku kecik,,hihi..hah..dlm masa sama jgk ayah aku belikan kami brick game kalo xslh nama dia..

cm ni lah contoh dia..yang ni nak susun kotak2 tu je...tapi masa ni rasa dah canggih sgt dh..haha..tapi dlm ni game dia kotak2 la..ada jgk game tank,apa lagi nth..tapi grafik dia semua kotak..ok la dri xda..hihi..lps dah maju sikit aku,ipid, nurul adik beradik kumpul duit raya byk2 sbb nk beli SEGA..yela mana x nya tgk kawan2 dah maju sikit kita pun nk jgk la..abah mmg xnk beli kn sbb takut kami xbelajar n lagi pun mahal benda tu..membazir..hihi..so kami kumpul akhir nya berjaya dapat dlm rm500 kot..aku apa lagi seronok la..adik2 aku dh membantu tugas aku g beli secara senyap sbb xnk abah tahu..haha..g la dgn sepupu aku sbgi peneman ke kompleks teruntum kuantan..masa tu raya aku beli dkt kampung jela..bwk blk dgn harapan semua gembira tapi haha..jen..jeng kena marah dgn abah sbb hbs kn duit raya n kt nya xigt buat blnjer utk sekolah..adoii..takpa kejap je tu..ntt ok la..hihi..akhirnya dapat juga SEGA..nah tgk..

masa ni game2 dia dah updated..byk game2 dia gmbr dh cntk..mcm sonic,dragon ball,rally car ..byk tapi tape dia mahal sikit la..masa tu nk beli 1 tape tu je dh rasa mcm beban..xpa kumpul jela duit beli tape@pinjam tape game dari kawan2..



contoh2 game dari sega..adoii rindunya game2 ni..haha..rasa mcm dh best dh ada benda ni..ajk kwn2 dtg umh main skali tapi aku cuma terkilan je sbb sega ni xblh lama sgt main ntt adapter mst cepat terbakar..nk kumpul duit mmg lama la nk beli blk..huh..tgh syok2 main sega pehh..sony buat kuar plk game cd..hoh..mmg tak mampu la nk beli sbb harga time dkt rm1.5k kot kalo xslh..tgk jela kwn2 yg ada tu..kdg2 tumpang main skali..

sony playstaion 1

masa ni nk srh abah belikn mmg xla..kami phm situasi abah time tu..xdpt mmg la xsuka..budak2 mn xdpt sesuatu nk senyum kn..tapi mhl sgt mmg kami xmampu..huh..so aku decide utk memajukan diri dlm seni game..haha cm siot ayat ni.apa lagi jom ke arcade la..byr 20sen blh main king of fighter,street fighter,jet fighter,daytona,maxTT, ehh mcm2 la..peh kalo dll pas smyg jumaat mst singgah kota raya g main game..ada rm1 cukup dh blh main game lama sikit..aku lupa apa nama game bola kepala besar tu dkt arcade..sega punya la tu..huhu..

kalau blk lmbt je konfom kena marah nya..yela kdg2 leka main game..tu mak abah aku xth tu...kalo th masa tu peh mmg kena la aku..xpa main game je pun..kan..kan..hihi..masa aku dkt ikm adik aku call kt dah beli ps2 peh rasa syok je dgr n sbr je nak blk umh dari perlis...bila cuti je blk kl mst cri ps2 la..main2 smpi game tu dah cecah dekat 10 tahun kot,lps adik aku kawin dia bg pada sepupu aku hadiah dia sbb dpt 5a dlm upsr..ok la..lama juga bertahan ps2 tu..cd dh la murah..cetak rompak bru rm3.50..haha..

ps2 ni plk kalo bila umah clear mak abah blk kg mst ajk kwn2 dtg umh sbb nk lawan game winning eleven..kira sape smpi akhir dia power la time tu..haha..main sorang xsyok..xda gaduh2..haha..ps2 ni pun sbb lama dh xmain sejak aku kawin n dh ada ps3 sndiri dkt umh..so adik aku decide bg jela dkt sepupu..skang ps3 la peneman aku dikala keboringan di rumah..dunia game mmg ssh aku nk tinggal kn wlpun dunia dah smakin maju..dari game kotak2 smpi la game dah mcm realiti..bdk2 skang ipad,tab,macbook lagi canggih kalo nk compare dgn zaman kami dll..tapi asas benda tu la aku xboring sehingga hari ini..


game ohh...game..



Thursday, October 18, 2012

kenangan kita lalui bersama...

Alhamdulilah..akhirnya rakan ku telah wujud kan 1 page untuk penduduk yang mana pernah duduk brickfields dulu nya kini telah bersatu dgn mengunakan kemudahan teknologi iaitu "FACEBOOK"..
kepada kwn2 yang pernah duduk brickfields dulu blh la add di 'geng kuaters brickfileds' facebook yang diwujudkan oleh pios@angah..haha..

dulu situ la tempat aku membesar orang 'kata kencing berak' dekat situ lah..segala kenangan terindah byk berlaku seperti kawan2 yang best,main bola,jiran yang sporting,dekat dgn bandar,sekolah pun dekat,nth la senang cakap semua benda la ada..sejauh mana aku pergi aku mesti ingat kan tempat lama aku.sebenar nya hampir setiap mgu aku balik sana.yela ayah aku tak pencen lagi.kira ayah aku dah mcm ketua kampung yang dah bertapak lama la dkt kawasan tu..hihi..tapi balik sana dah takda gelak tawa kawan2 lama yang sama2 membesar..tinggal lah pakcik adi , uncle tan (cikgu tuisyen aku) yang jadi teman aku dkt sana..haha

(google image)

rindu benor aku kenangan dekat sana..rasa tak salah kalau aku cerita balik kan..blog aku , so kisah aku la kan..hihi...masa kecik aku mmg nakal..ayah aku hari2 marah aku sebab dapat anak yang nakal n tahu main je..habis seluruh pelusuk brickfields aku merayap..sampai kedai kuda pun aku masuk..main bola adalah hobi and favorite aku lah..depan rumah main badminton la,konda kondi la,apa2 lagi la..yang best nya bila time bulan posa..pas terawih je mesti merayap..yela kawan2 aku ramai..imran,sham,boy,angah syuk,angah pios,eg,iwan,bebek,shah,shaa,arwah amat,jai,man,syamir,sharil,iman,afzan,ijan,sharul,aji,pilin,mamak, ehh ramai lagi lah..hah abg rashdan,c-pal,min,cinpeng,apek,yahya,amar (skang pelakon dah) ali,daus..hah amik..ramai lagi lah..walaupun kauters tu 100 unit je tapi geng2 ctu mmg best..sekolah??aku la salle brickfileds la..dekat je dgn rumah..

( la Salle Brickfileds)

kawasan tu dah la satu2 nya kawasan paling dekat dengan bandar..cakap je nak g mana semua senang..port slalu lepak mid,klcc,Central market, ehh dekat la semua..tu yang slalu kena rotan tu sbb merayap jauh..ada tu g mancing dekat taman jaya sebelah amcorp mall la, sungai klang la..haha..tu zaman budak2..kayuh basikal pergi lake garden lah..situ kalau ada je kenduri kawin ke,tahlil ke mesti meriah..sebab geng2 ni ada..dengan pakcik2 yang kelakar,sporting tu yang aku rindu sgt zaman tu..

(google image)

semua tu kenangan..yang nyata benda tu dah takda dekat sana..dulu padang mcm dlm gmbr tu tmpt aku main bola..skang dh jadi tapak kedai..pokok besar tu la tmpt aku duduk berselindung kalau nak melepak..aku berharap agar dapat merasai semua ini lagi..aku rindu kan kawan2 aku..aku rindukan suasana dulu lah senang cite.. g sekolah pun best sbb kwn2 ramai..join pulak Ug scene time tu..so mmg enjoy jela..bila orang tanya ddk mn?aku ckp brickfields je mst ada yang ckp wei tmpt black area,macha la,woo koffin kanser, rumah ayam, bdk2 jahat..haha..aku ddk sana ok je..janji jgn telibat sudah lah...ishh kalo nk cerita nth sampai bila nak hbs..cukup2 la tu..aku stop sini dulu yer..daa...