Monday, April 22, 2013

family trip - Ho Chi Minh,Vietnam Day 3 continue

 ok mari bersambung dari day 3 yg aku xth kenapa xblh upload byk gmbr..

 dari luar muzium..





 ok cerita disebalik si penjual air kelapa ni..di mana2 negara pasti ada jenayah yang kita xingini..sama ada jenayah berat atau ringan itu bergantung..ok kita lihat si penjual ni..npk dia bersungguh utk kami beli air kelapa dia.so dgn perasaan rakyat msia yg berlembut dan prihatin kami pun beli utk menghilangkan dahaga setelah penat berjlan..tapi malang nya setelah kami bayar dia trs menghilang diri..aku igt xda apa yg berlaku.rupanya ada kesilapan sedikit dgn masalah bayaran dgn si penjual..adik ipar aku dah bayar rm15 utk air kelapa ni..lps tu adk aku igt xbayar lagi so dia pun hulur kn jgk lg rm15 pada si penjual..malang nya dia xjujur..lepas dpt duit dia trs beredar tanpa rasa bersalah..kami anggap inilah kesilapan kami..xpa ini pengajaran buat kami dan utk org lain..kami anggap sedekah..

 mencari rezeki tidak kira di darat atau di udara..yg ni mcm mn?terapung?
pakai kabel je nak cuci bangunan ni..wahh xgayat ker?


pejabat pos vietnam..


 alamak izz ada peminat..student vietnam yg tertarik dgn ank aku..sempat dorang pjm izz nak bergambar..
artis ke izz ni?ikut ayah muda2 dll ni..hihi..

 mn2 negara mesti ada pemuzik jalanan..


 ok yg ni pulak muzium perang yang aku cakap di entry awal lagi..yg ni pun sama nak masuk kena bayar dlm 30,000 vnd..

 war remnants museum.
muzium kenang-kenangan zaman perang dorang..dalam ni kita boleh tgk apa senjata dorang guna,mcm mn dorang kena siksa dengan penjajah,mcm mn dorang kena bunuh,ehh macam2 la...
segala tentang perang la senang cerita..

 rehat jap b4 masuk..yela letih tu berjalan kaki je kesini.

 kandang harimau di mana penjajah akan mengurung orang awam utk bagi makan pada harimau.ini cara siksa yang kejam..campak je dalam kandang harimau biar kena makan..cm tu lah lebih kurang ayt nya..hehehe..



yang ni letih betul..mc dia pulak yg jln jauh..si kecik yg suka melompat berlari kesana sini..penat nk kejar..seronok dpt berjalan..


No comments:

Post a Comment