bus kami akan bertolak dalam 9.30 waktu msia..kalo ikut jam sana dalam 8.30am lah..nak ke sungai mekong tu kena ambik masa 2jam baru sampai..kalo ikutkan dalam 45 mnt je..sbb negara dorang xboleh bwk laju and satu lagi dorang kena bersaing dengan berpuluh ribu moto yang ada disana.
ok kami sarapan dulu di hotel sebelum kesana.
menu roti dgn telur.itu je yg halal aku npk..
bus yang membawa kami ke sungai mekong..
1st check point kami ke tempat sejarah ni..apa nama pun aku xth..sebab dalam bahasa dorang..ok yang aku npk dkt dini yelah barangan kraftangan..so aku pikir ni tempat barangan kraftangan dorang..
ibu tengah memerhatikan mana tahu ada yang minat di hati.
cara pembuatan sulaman.
cewah bergambar dekat titi kayu..kalo jatuh tu hah mau tau lah..
anak dengan ayah yang sibuk nak bergambar.
hah ni lah bus kami...hihi..
akhirnya smpi jgk kami ke sungai mekong..wahh besar btl sungai ni...igt besar sungai golok je..hehe..
bot yang digunakan utk menyusuri sungai mekong ini..
kami dibawa ke coconut island dimana dekat sini dorang proses makanan berasaskan kelapa..korang boleh cuba kalo korang xrasa was2..aku dah rasa mcm tu so aku xmkn..hehe..
dah mcm dodol pulak aku tgk.
berani nya budak ni..
tempat nak solat sementara tunggu bot nak bawa kami ke pulau lain.
kami di bawa pula ke fruit island.dah nama fruit island mesti la tempat buah.buahan..
dekat sini boleh lah korang nak melantak sesuka hati.sebab buah kn.mesti la halal..
air teh cina + madu asli.
lepas kami kenyang makan buah kami dibawa untuk naik perahu.yang ni dorang dok sibuk2 nak g mekong sangat..aku xpasti berapa tambang utk naik bot ni..sebab semua kami dah bayar dalam package..
mak dgn adik2 aku..
my family..
permandangan sekeliling.
bergambar di pulau mekong sebelum berangkat pulang..
alamak letih nya...
sampai kami di hotel kami terus mencari nasik..yela lapo kot sebab di mekong xjumpa makanan halal..
so aku suggest sesape yang nak g mekong.nsb baik la bekal untuk anak aku wife aku dah siap kan.kalo x kebulur lah anak aku ntt...
end of 2nd day...
No comments:
Post a Comment