Monday, February 27, 2012

KAYUHAN HOT FM

salam...fuhh..ni la 1st time kayuhan aku dlm ride..hehe..biasalah tgh smgt kn..hehe..seawal 6 ptg aku dh daftar utk mdptkn baju..pehh..kemain ramai lagi org weii..penat aku beratur..aku org yg ke enam daftar..lama tu..hehe...ride kali ni senang je..just on orad..yela nama pun kayuhan hot fm..semua basikal ada.fixie,on road mahupun off road..nak msuk jamboree lmbt lagi kot..hehe..tgu la dh tukar body ntt..hehe..apa ek nk tkr GIANT,MERIDA,CUBE,KELLY wah nk yg mahal jer..haha..tgk keadaan la beb..ceh ayat faizal tahir..bermula nya di presint 3 berdepan dgn kementerian perbadanan putrajaya masa 8.30 pm start kayuhan..dlm sejam gk la dlm 14 km je..xpuas sbb byk sgt berenti..yela ramai n bkn utk race pun.just for fun only
 basikal aku dilindung 2 basikal bagi mengelakn org tahu lagend masuk gk..hehehe...


 amcm beratur??len kali dtg awl eh..kn dh dpt mcm saya..hehe
 ujan seketika..
 lebat kn..smpi berpayung..xpa 1st time ride katakan
 fixie

 basikal apa aku xth..tapi mmg npk rileks..blh baring2 gitu..yg nie kalo nk ride kena amik lesen dll dkt dbkl..kalo x ntt kena saman plk..hehehe..
 alamak spoil la tong sampah nie...
 abam nie nk expose gk ngan basikal nya..huhu


 ok rider2...apa laei..GO...


 pehh abg nie...
 eh abg lagi....
ishh abg nie..

Wednesday, February 15, 2012

sukan baru

hah ni lah sukan baru aku..so tanya la harga berapa??adoii..body dia mmg murah tapi part yg lain tu yg mahal..bkn nk kata aku kaya ke apa..tapi aku dh minat sukan ni plak..best oo..harga x penting..janji sesuai dgn kemampuan kita and blh kita ride sudah.kalo budget 1k pun dh memadai utk dptkn basikal yg ok...and ikut kita la nk ride offroad or onroad..aku asl blh jer..janji minat tu dtg sndri bkn ikt2 org..so far sabtu nie 18/2/2012 aku ada on road ride dkt putrajaya..tajaan hot FM..apa laei..try la..bkn nk mng,tapi nk seronok..
byk gk tmpt aku nk rasa nie..dkt FRIM kepong,PCP (putrajaya challenge park),and mcm2 lagi arr..so far wife aku ok la dgn sukan nie..dah berumur mcm ni baru lah nk aktif balik..kalo x dll tido lagi elok..hehe..xpa dgn training tiap2 mgu kayuhan aku nie blh memantapkan stamina aku utk mendaki gunung kinabalu next year..insyallah..
apa2 pun kayuh, jgn xkayuh..haha..

Wednesday, January 25, 2012

"SAYA DAH BESAR LAH AYAH"



setiap detik ank aku membesar,setiap detik itu juga lah aku bersyukur sbb allah kurnia anugerah yang terindah kpda aku n wife aku...pergorbanan kasih ibu n ayah yang sememangnya aku xphm sebelum ini akhir nya terjwb bila aku dah ada ank sndri...aku dh xperduli apa yg berlaku,janji aku adalah tanggungjwb terhadap keluarga aku tidak terabai...ssh senang adalah pengalaman yang tidak dpt aku lupakan..dari aku zaman bercinta dgn wife aku smpi lah aku dah ada ank..pehh..kdg2 mcm mimpi lagi,sbb aku rasa aku nie mcm budak2 lagi rasa nya..rasa nak bermanja dgn mak n ayah aku masih ada..rasa kejap jer masa berlalu...huhu..eh lupa nak wish "Happy Chinese New Year" ye utk yang beragama cina...eh kemana kita xdi..oo ya..b4 terlupa aku nak bersjk sikit lah..hehehe..sajak ker??nurkilan kot..nth apa2 lah...Just for anak aku yg aku syg...

"wahai anakku,
kau dilahirkan memberi 
semangat baru kepada ayah. Dengan kehadiran 
kau ke bumi yang penuh dugaan ini memberi ruang 
pada ayah utk mengenali lagi erti 
kehidupan setelah ayah sendiri pernah menjadi
baby sehingga ayah dewasa."
"wahai anakku,
jadilah insan yang berguna pada masyarakat.
jauhkan lah diri dari segala dunia 
kegelapan.sesungguhnya dunia ini
sungguh adil.sesiapa yang merosakan diri
akan binasa sama sekali."
"wahai anakku,
sekiranya jantung ayah berhenti berdenyut,
doakan lah ayah setiap masa agar ayah 
tenang disana.doa anak mengiringi
bekalan akhirat kelak"
"wahai anakku,
harapan ayah agar kau berjaya menjadi manusia 
dan dapat membimbing keluarga,
masyarakat,agama dan bangsa.usah sia-sia kn
harapanku ini.semoga kau memahami apa yang ayah mu 
ini sampaikan"

                                           yang benar;
                                  ayah

p/s: amacam ada gaya a.samad said x???huhuhu...

Tuesday, January 10, 2012

happy new year "2012"

hohoho...sory lmbt update 2012..so u olls...hapy new year ya....
nak open blog pun dh lain..cuma blog aku jer cm tu jer xtukar2...hoho...mls lah nk mengedit lagi background blog..so aku nak list kan serba sedikit kehidupan sepanjang 2011..ceh mcm tv3 tu..review flashback apa yg berlaku...

jan 2011      - pindah rumah baru..dari rumah mcm xsiap jer..hehehe...beralih rumah yang lebih 
                     selesa sikit..xdala banglow...
                   - time nie jgk la Pn juliana, AGM tmpt kerja aku nie bagi ramuan rahsia
                     (cewah)hehehe...xdala dia bagi buah tunjuk langit..dan time jgk lah aku punya
                     penyakit yang dah 6 tahun aku hidap trace mcm tu jer...!!!heran..apa2 bersyukur
                     kepada allah sbb dialah penyembuh segala penyakit...
feb 2011      - ura2 untuk permanent dah tahu..cuma xth bonus dpt ke tidak...hehehe..kejadian time
                     nie xigt sgt lah...rasa nya suma ok kot

april 2001    - bulan nie yang paling aku takut,sedih,gembira,bangga dan segalanya...bulan ni
                    soo2...aku igt smpi bila2...1st aku dpt permanent bulan nie...pehh...akhirnya..2nd   
                    yang nie yang paling best anak aku izzry rayyan dilahirkan..wah aku dah jadi father 
                    lah...hehehe..
                    ooo..b4 terlupa...my wife menang peraduan shell..free rm300..hehehe...
may 2011    - bonus kuar weiii...hehehe......
                    xlupa beli tiket liverpool wei....hahaha

ogos 2011    - second year posa ngan wife n 1st time dgn ank..hehehe...
                     beraya dgn ank...srnok sgt.....wah...

dis 2011      - bob kawin,ayu(lan) kawin....n xlupa atok aku meninggal..yang nie aku igt sbb baru
                    lagi..

ni lah serba sedikit aku blh cita...byk lagi sbnrnya...tapi bila dah taip mls lpka..n lupa apa nk tulis..bila dlm jamban igt plak apa nk tulis...demmm...hehehe.... xpala aku igt ntt aku ltk arr apa yg ptt...hehehe...

Wednesday, November 30, 2011

aroma ikan bakar "JERAM"

fuhhh...mmg terbaik g melantak kat jeram klang.jln menuju ke bagan dato n teluk intan..nsb dah ada highway LEKAS..so dlm 30 mnt aku dh smpi cna..rombongan smlm aku bersama kwn2 ofis kesana la...alhamdulilah..mkn punya la byk tp bayar baru rm240 je..tong2 sorang 60..ada 8 org xtermasuk izzry..hehehe..sbb dia xmkn lg..so far AROMA IKAN BAKAR dkt jeram nie menjadi pilihan aku untuk mkn seafood..kerapu,siakap,ketam,sotong,udang,penguin,suma ada..hehehe...so sesape yg nk mencuba pilih lah utk kesana...bg aku tmpt dia cntk,selesa,mkn sedap,dan paling best xmahal sgt....


nie signage kedai makan tu..


mus n munir dalang dlm mencari makanan nie..hehehe


menu utama : siakap 3 rasa,siakap stim,sayur kailan,kerang,sotong celup tepung,udang,ketam bercili,tomyam gong dan nth apa lg..xigt..

ketam pilihan utama aku..hohoho

izz yang seronok sbb dpt kuar berjalan...

kegirangan semasa menikmati juadah...hehehe

tambah kak....jgn malu2..byk lagi lauk tu..hihihi
ayat lepah mkn: awaq perut aku nie...
aku: mkn punya byk smpi xigt mmg la..puittt...

org rumah mus yang tulun utk ceduk nasi


ketam bercili BBQ...

siakap stim

akibat taksub paDA ikan nie lah jadi nya...

Wednesday, November 23, 2011

tahniah harimau muda...


aummmm.....tahniah harimau muda yang berjaya menewaskan musuh ketat di peringkat akhir sukan sea di indonesia..jadi xpyh lah nak emosi sgt.yang menang pun xperlu lah nak berbangga sgt..apa yang pasti nya korang mmg best mlm tu...aku tgk smpi berdebar..cuma nsb menyebelahi team kita..adat lah..mng klh..xpyh lah nak bermusuhan...bukan semua org indon tu teruk..cuma yg sebilangan je..bagi aku aku respect ada 1 blog ni.dia mengaku knp indonesi tewas dgn team msia pada mlm tu..nah korang tgk arr sndri...

Timnas Tolong Hilangkan Kebencian dan Dendam

OPINI | 22 November 2011 | 13:46 25443 64 2 dari 2 Kompasianer menilai bermanfaat

Sepulang dari kantor kemarin, saya menyaksikan suatu fenomena yang luar biasa, trotoar-trotoar jalan penuh oleh kendaraan bermotor yang diparkir. Si empunya motor asyik nglesot di lesehan pinggir jalan yang dipasang layar tancap. Cafe-cafe penuh dan jalanan lenggang, Garuda muda akan melawan Harimau Malaya. Pertandingan sarat emosi, dendam kesumat dan kebencian. Teriakan-teriakan Malingsia dan Ganyang Malaysia bergema. Warna merah mendominasi pandangan mata, di udara sangat terasa hawa keoptimisan bercampur kebencian pada negeri Jiran. Inilah final impian dimana mayoritas masyarakat Indonesia sangat ingin melihat pasukan Garuda Muda menjungkalkan Harimau Malaya.

Pertandingan pun berlangsung, decak kagum bergumam melihat kecepatan para pemain garuda muda khususnya para pemain-pemain dari pulau Papua. Dan gol cepat pun terjadi, suasana menjadi riuh rendah, teriakan gol bergaung, rasa puas merasuk ke jiwa penonton. Lalu penantian gol kedua pun bergelora, detik demi detik, menit demi menit tapi gol kedua yang ditunggu tak kunjung datang, malah pasukan Harimau Malaysia mampu menyamakan kedudukan. Serangan dari tuan rumah tak berhenti, umpatan dan cacian silih berganti menemani pertandingan. Wasit, hakim garis, pemain, pelatih lawan tak lepas dari hinaan dan umpatan. Hingga beberapa gol yang diciptakan tak mendapat pengesahan makin tinggi tensi permainan makin gemes penonton. Pertandingan normal berakhir, perpanjangan waktu, dan akhirnya adu Tos-tos an dilakukan. Disinilah mental diuji dan Garuda Muda terbukti belum mampu menunjukkan mental juara. Malaysia pulang ke kandang mereka dengan kepala tegak, kalungan medali Sea Games yang dirindukan oleh warga Indonesia selama 20 tahun dibawa ke Kuala Lumpur.

Ada apa sebenarnya? Kenapa Indonesia selalu kalah dengan Malaysia di partai puncak? Banyak yang beranalisis tentang masalah teknis seperti teknik, team work, mental dan lain-lain. Tapi saya mencoba menganalisis dengan cara lain. Kenapa Indonesia tidak bisa mengalahkan Malaysia di GBK? Jawabannya adalah karena motivasi Indonesia untuk menang adalah motivasi kebencian dan dendam. Seperti diketahui benci dan dendam adalah dua energi yang sangat NEGATIF. Maka begitu berkumpul di stadion yang penuh dengan aura kebencian dan dendam energi negatif itu terakumulasi besar sekali. Dan percaya atau tidak energi negatif itu akan menular ke dalam lapangan. Dan permainan pun kacau sekali, ditambah seluruh stadion yang menyumpah serapah i negara lawan. Maka doa yang didasari oleh energi negatif tidak akan sampai dan diterima oleh Tuhan. Justru doa penonton Malaysia yang datang ke GBK dikabulkan. Kenapa? Karena mereka termasuk orang-orang yang teraniaya,sebagai tamu mereka bukannya dihormati tetapi malah disumpah-serapah. Padahal mereka belum tentu salah, maka saat mereka berdoa meminta kemenangan, dengan cepat Tuhan mengabulkan. Doa orang-orang teraniaya lebih makbul.

Oleh karena itu marilah kita luruskan niat, saat pertandingan olahraga tidak perlu membawa kepentingan politik dan membawa kebencian di lapangan. Bertandinglah untuk menghibur, untuk mencapai prestasi karena ingin mengharumkan nama bangsa tanpa menginjak martabat bangsa lain. Bukankah seorang pemenang sejati itu adalah mereka yang “Menang tanpa kesombongan dan kalah tanpa banyak alasan”. (22/11/11)

sumber dari: http://olahraga.kompasiana.com/bola/2011/11/22/timnas-tolong-hilangkan-kebencian-dan-dendam/



Tuesday, November 1, 2011

tentang ayah


APA YANG ANDA TAK TAHU TENTANG SEORANG AYAH Mungkin ibu lebih kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari..Tapi tahukah kita, sebenarnya ayahlah yang mengingatkan ibu untuk menelefon kita? Semasa kecil, ibu lah yg lebih sering mendukung kita..Tapi tahukah kita bahawa sebaik saja ayah pulang bekerja dengan wajah yang letih ayahlah selalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak "sudah diberitahu! jangan minum ais!".Tapi tahukah kamu bahawa ayah sangat risau.?? Ketika kita remaja, kita meminta izin untk keluar malam. Ayah dengan tegas berkata "tidak boleh!"..Sedarkah kita bahawa ayah hanya ingin menjaga kita? Kerana bagi ayah, kita adalah sesuatu yang sangat berharga. Saat kita sudah di percayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melanggar kepercayaannya...Maka ayah lah yang setia menunggu kita di ruang tamu dengan rasa sangat risau.. Setelah kita dewasa,ayah telah menghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar.. Di saat kita memerlukan ini-itu, untuk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi.tanpa menolak, beliau memenuhinya..Saat kamu berjaya..Ayah adalah orang pertama yang berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dengan bangga.. Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..ayah pun tersenyum bahagia.. Apa kita tahu,bahawa ayah sempat pergi ke belakang dan menangis? Ayah menangis kerana ayah sangat bahagia..Dan dia pun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya".. Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita bersama cucu-cucunya yg sesekali dtg untuk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yang tak lagi kuat untuk menjaga kita..