Friday, March 9, 2012

tour to SaBaH (part 4 )

( Kundansang, kaki bukit Gunung Kinabalu Park ) 

 perjalanan ke kinabalu park ambil masa dlm 2 jam dari KK..xpa driver F1 iaitu aku kn ada..best btl main corner dkt sana..perjalanan nk kesini kena lalu tamparuli..kita org gerak dlm pukul 6 pagi..tapi smpi dlm pukul 8 je awan dh tutup gunung2 yg ada.so xdpt nk ambil gmbr dari ats kebwh..


 sarapn dll la..cewah..mcm nk mendaki je..yela lapo tu..jauh kot nk kesini..
 izz pun mkn gk..bubur ibu dh sediakn..

                                              
kami kuat..mari ayh kita panjat ini gunung..challenge!!!..

                                                     

                                             

                                             

 nk ambik pic mcm mn awan dh ada..hmm..
 alamak abg..
 sejuk weiii...

( Dairy Farm )

 kepada yg nk tgk lembu yg sesrupa mcm lembu new zealand meh la ke sini..ladang dia btl2 menarik..cuma nk pergi dia kena tempuh jln yg xrata n xberturap..xdala jauh dari kinabalu park kesini dlm 7km kot..nk msuk kena bayor rm3 xsilap..

( memorial war British )
 



 ( Hot Spring Pooring )

 hah sesape yg rasa ada kurap ker,gatal2 ke apa lagi lah etc meh la kesini..air dia mmg panas..nk letak kaki lama2 pun xblh sbb panas sgt..msk murah je..rm3..berbaloi la..dkt sini byk jgk aktiviti blh buat..cth nek jambatan gantung,mandi kolam n gelunsur..jarak dari kundasang dlm 30km jgk la..




  
( Pasar Malam Kg Air )


 berapa byk da pasar dkt sini..dkt sini mmg btl2 murah barang dia..tapi pilihan xbyk la..biasa2 jer..
mcm biasa la kalau aku n izz pergi ke tmpt mcm ni..hehe..

No comments:

Post a Comment