Wednesday, May 4, 2011

muhammad izzry rayyan



tanggal 22/4/2011 jam 10.16p.m lahir lah seorang putera ke muka bumi ini yang amat comel dan tembam...beratnya ketika dilahirkan adalah 3.7kg..ia adalah ank kami yang pertama dilahirkan dan dilahirkan di hospital ampang...nama anak kami ialah muhammad izzry rayyan b mohd hairi mirza..cewah..panjang kan..tapi disebalik nama dia ada maksud...muhammad(nama nabi) izz(kekuatan) rayyan(pintu syurga)..arr ntt aku upload gmbr..lupa lak bwk gambar dia..tapi apa yang penting penyusuan ibu yg secukupnya utk memberi kekuatan dan kesihatan padanya..susu ibu juga mengelakkan dr penyakit berbahaya..dua hari lepad izzry kuar wad,dia demam kuning..takut gk la sbb darah dia dh capai 367 dh...tinggi yg blh menyebabkan dia sakit lebih teruk or boleh merosakan otak dia.xlena aku dibuatnya...dua hari jugak lah dia ddk wad kanak2..diletak dlm inkubator bercahaya biru dengan tangan dimasukan air,mata ditutup dgn tisu putih bg mengelakan cahaya terkena mata dan diletakkan dalam keadaaan bogel..aduh kesian aku tgk.tp nk wat cm ne,dia sakit terpaksa lah kena mcm tu..aku n wife terpaksa berjaga sbb kena beri dia susu n cahaya biru yg cukup utk pastikn dia sihat seperti biasa..masa anak aku izz kena demam kuning aku hantar dia dkt hosp PPUM sbb dh xsanggup aku hantar hops puaka tu..(hosp ampang)..mmg aku bersyukur ank aku slamat dilahirkan disana,tetapi cara hormat n ketegasan konon2 lah buat aku bosan dgn hops tu...dh lah aku xblh nk jg lps bini aku bersalin..dem what??...aku dibenarkan dlm 15mnt je blh tgk dia..wei aku suami dia lah..what da hell!!..dh lah wife aku xlarat nk pangku izz sbb br je kuar wad n masih berdarah lagi..pastu nurse2 yg sengal wt xreti je...hah ptt lah hops tu msk paper lps esk nya aku kuar dari wad..nak msk waktu melawat pun ketat...ketat lah sgt..huh..padan muka..wad malu je..dem n nub...tu sbb aku trshantar ank aku ke PPUM xkisah lah mahal ke apa ke janji ank n wife aku slamat..xdalah aku ada rasa nk maki n hilang hormat pada org lain..skang alhamdulilah,ank aku izzry kembali pulih n bakal jd bodyguard aku ntt bila aku dh tua.hi3...apa2 pun aku bersyukur ke hadrat allah swt yg memberi rezeki kepada kami sekeluarga dgn kehadiran ank kami yg pertama ini..

No comments:

Post a Comment