Friday, March 9, 2012

tour to SaBaH (part 3)

 ( Pasar Gaya )

 pasar nie setahu aku dia bkk hari ahad pagi jer..so dlm list wife n sis in law aku dorang mmg nk g sini...awl jgk la kami ke sana.dlm kul 9 mcm tu la..kt sana kul 9 dh rasa mcm kul 12..panas..arr..sesape yg nk beli brg kraftangan utk dibawa blk blh lah kesini..agk murah jgk la sini..cuma aku xsempat nk hbs kn jln coz ank aku dh ngamuk..panas n ngantuk nk tido..so aku decide utk stay dlm kereta sementara yg lain still round2 pasar tu..
 kenal kn korang dgn periuk nasik nie!!!dia buat pakai tanah liat..cpt sikit pembakaran nya ntt..hahaha..lesung batu la bang..
 ole-ole 8 biji rm10..

 aku n izz cari kalo2 ada yg berkenan ke nk bg dkt GF izz..hihi..
 suka benor yer izz...

 

 ibu yg xhenti2 shopping..adoiii...hbs je shopping dkt pasar gaya nie kita org pun blk apartment..haha..sbb tgh hari aku nk pergi ke pulau utk snorkeling..ibu,izz, n mak metua aku ddk di umh sbb izz kecik lagi xblh ikut

( Jesselton Park )

 tok mat sibuk bersiap utk keselamatan diri.

 yang best nya dlm bot nie aku bertiga je yg ada..sbb kita org ni antara paling lambat kesana..semua waktu pagi dh gerak kesana..kita org kul 12 baru gerak..hehehe..

( Pulau Mamutik,pulau Tunku Abdul Rahman )

 smpi je kt sini aku kena imegresen..so kn bayar dlm rm7 lbh kot..xpala..bayar je..sbb aku tgh excited nk snorkeling..hehe.





 dh berenang tahu jela..mesti lapor..so aku jamah sikit benda nie utk mengelakan kelaparan..huhu..

( Pulau Sapi )
 



( Pasar Filipino )

 hari pertama aku dtg sini just ronda n beli makanan dkt pasar nie..so aku dtg blk sini sbb ibu,mak metua n sis in law nk beli mutiara..arr part byk hbs duit..haha..nsb bkn duit aku...aku tmbh2 je utk ibu kalo xcukup...

 amcm byk x mutiara naga dkt sini..

 tengah tawar menawar..
aku n izz biasa la..ddk tepi wat xth ler..sbb kita org xminat..hehe..npk nya kami di pingirkn..huhuhu...

tour to SaBaH (part 2)

( city waterfront )day 2

 kemain awl lagi aku bgn gi beli sarapan.yela dkt sana pukul 6 lbh dh terang mcm pukul 8 pg dah..sementara tunggu izz yg xbgn tido,mandi n makan lagi..aku,kakak n abg ipar aku pi ler jejalan dll..ala area dkt2 apartment kita org jgk..

 hotel apa aku x igt dpn city waterfront nie...blakg dia apartment aku..jln kaki jer..xletih pun
 cewahh...spoil lagi tong ijau tu..citt..

( Jessellton Park )

 jesselton park nie tmpt dimana sesape yg nk ke pulau2 utk snorkeling,scuba,camping,jejalan apa2 lagi lah..nek je bot dari sini..smpi ler ntt pulau yg kita nk g..aku mmg dh rancang mmg nk pergi n ini adalah aktiviti yg wajib bg aku setelah kecewa masa di langkawi xdpt nk island hopping sbb wife aku prenant..xkn nk tinggal plak..
 so aku decide utk kesini utk tanya berapa kos hendak pergi kepulau and termasuk sewa peralatan snorkeling..so dgn package yg ditawar kn,aku berminat utk pergi esk kn hari nya sbb esk schedule jejalan xpack..
 pose dll ek..



 bot yg digunakan utk kepulau manukan,mamutik,sapi,sulug..tu je yg aku tahu..hihi
 ewahh..sape nie..

( Observation Tower )
 
hah sesape yg nk tgk pemandangan bandar sabah ni. pergi la kesini..hihi..


 amboi awek mn ni saje je nk enter frame jgk dlm pic aku nie..hihi..

( KK Wetland Centre )
 

( Muzium Sabah )
 
 setelah tinggal kn ibu n izz dlm 2 jam..hihi..aku pun amik dorang dkt apartment..then trus ke muzium sabah nie..ddk kl g muzium pun masa darjah 5 kot xsalah..hihi..cuma dkt sini yg membezakan dgn muzium di kl yelah masyarakat di sini xsama dgn kl..so kamera not allowed in a muzium..ahh frustrated sbb byk sgt benda yg boleh snap utk tatapan umum..

 jejak kasih ank org sabah..hahaha...
 jambatan gantung di luar muzium nie..dorang buat ala2 kampung..kalau xsalah dorang namakn kg warisan kot.

  
( Tanjung Aru )
 




 ( 1 Borneo Shopping Mall )

 bulat mata ank aku bila g tmpt game..hehe..bkn tmpt game yer 1 borneo ni..ni tmpt shopping la..cuma masuk sini sbb nk tahu jgk org ckp mall ni paling besar disabah..bagi aku not bad la..sbb dh biasa dgn mid valley,OU others di kl,so aku xrasa syok sgt disini..cuma amik angin aircond jela..hehe..

 izz bwk lori hantu..

 haha...dah pandai men game..xpa ntt kita men PS yer izz..
aikk,,ni ibu dia lak yg lebih..bkn ank je yg main ibu dia pun sama gk..hehe..so that all for 2nd day trip di sabah..kami balik ke apartment n tido awl utk aktiviti seterusnya esk..ops b4 that aku xboleh tido sbb liverpool klh mlm tu..huwaa.......

tour to SaBah...(part 1)

seawal jam 5.30am (2/3/2012) aku dh bgn..tapi wife aku lagi awl..nie gara2 bkn apa..excited nk pergi ke sabah bah..mak metua aku, wife aku sibuk pack brg yg perlu ke sana..aku mcm biasa la.asl simple jer..hehe..tapi, time ni sorang lagi tak bgn lagi..izzry ank aku..yela dia tgh nyeyak tido alih2 wife aku kejut suh mandi..mau dia tak ngamuk time tu..so kami kuar dari umh ke umh mak aku dlm 6.40 am..bkn apa aku nk mengelakan jem..hari jumaat org still kerja kn..aku nk cpt ke rumah mak aku sbb nak bg mkn ank aku dll and rumah mak aku ke kl sentral x jauh pun..5mnt jer..jimat kn,park keta dkt umh mak aku jer..so mak aku anta kita org ke kl sentral dlm pukul 9 lbh mcm tu la..trs nek bus ke lcct..so kami check in dlm pukul 11 before 1 an hour to fly..awl bkn apa,tkt apa2 jadi senang..xdala kelam kabut..
 izz n ibu yg bergumbira tiba di lcct.tapi izz mcm blur sikit..mane agk nya dia nk pergi nie..

 ni lah breakfast aku..xsempat..asl boleh jela..janji perut xkosong..lagi pun nk mkn dlm kapal terbang kn mahal..so mkn la dll utk save budget.
 izz yg sibuk bermain dlm flight..
 sedang perhatikan org yg ramai dlm flight tu..nsb ler dia xbuat perangai..elok flight dh take off,dlm 15mnt mcm tu dia pun tido...senang keje ibu n ayh..cuma dia nagis time dh sampai n main2 telinga.mungkin telinga dia berdengung kot..kejap je pastu dia ok trs riang mcm biasa...kami ti di kk dlm pukul 3 n terus amik teksi ke api-api apartment dimana tmpt kami sewa..so kami agk letih sikit..hehe..rehat jap b4 perjalanan kami pertama di sabah nie..so kakak ipar aku dh prepare schedule utk perjalan 5 hari disana..alhamdulilah mission kami tercapai menuju destinasi yg kami nk..

( Pasar Malam Filipino )
 mcm2 jugak dkt pasar ni..yg best nya berasap2 tmpt nie..hehe..

 dkt sini mknan laut yg fresh2 byk..cuma harga dia mhl sikit..mgkn aku org luar kn..dia tekan harga arr tu..

 adoii stroller izz tu merata tmpt ada..hehe..tokmat jgk yg tlg bwk kn..
 tadaa...kami mkn di rumah jela senang..tapau dari pasar mlm filipin tu..
menu ; tomyam ikan merah, butter prawn n sayur kailan.cukup lah rezeki utk hari ini..
jeng2...sory saya dh letih.tido dll yer..nite...cukup lah untuk hari pertama kami..