Friday, March 9, 2012

tour to SaBaH (part 2)

( city waterfront )day 2

 kemain awl lagi aku bgn gi beli sarapan.yela dkt sana pukul 6 lbh dh terang mcm pukul 8 pg dah..sementara tunggu izz yg xbgn tido,mandi n makan lagi..aku,kakak n abg ipar aku pi ler jejalan dll..ala area dkt2 apartment kita org jgk..

 hotel apa aku x igt dpn city waterfront nie...blakg dia apartment aku..jln kaki jer..xletih pun
 cewahh...spoil lagi tong ijau tu..citt..

( Jessellton Park )

 jesselton park nie tmpt dimana sesape yg nk ke pulau2 utk snorkeling,scuba,camping,jejalan apa2 lagi lah..nek je bot dari sini..smpi ler ntt pulau yg kita nk g..aku mmg dh rancang mmg nk pergi n ini adalah aktiviti yg wajib bg aku setelah kecewa masa di langkawi xdpt nk island hopping sbb wife aku prenant..xkn nk tinggal plak..
 so aku decide utk kesini utk tanya berapa kos hendak pergi kepulau and termasuk sewa peralatan snorkeling..so dgn package yg ditawar kn,aku berminat utk pergi esk kn hari nya sbb esk schedule jejalan xpack..
 pose dll ek..



 bot yg digunakan utk kepulau manukan,mamutik,sapi,sulug..tu je yg aku tahu..hihi
 ewahh..sape nie..

( Observation Tower )
 
hah sesape yg nk tgk pemandangan bandar sabah ni. pergi la kesini..hihi..


 amboi awek mn ni saje je nk enter frame jgk dlm pic aku nie..hihi..

( KK Wetland Centre )
 

( Muzium Sabah )
 
 setelah tinggal kn ibu n izz dlm 2 jam..hihi..aku pun amik dorang dkt apartment..then trus ke muzium sabah nie..ddk kl g muzium pun masa darjah 5 kot xsalah..hihi..cuma dkt sini yg membezakan dgn muzium di kl yelah masyarakat di sini xsama dgn kl..so kamera not allowed in a muzium..ahh frustrated sbb byk sgt benda yg boleh snap utk tatapan umum..

 jejak kasih ank org sabah..hahaha...
 jambatan gantung di luar muzium nie..dorang buat ala2 kampung..kalau xsalah dorang namakn kg warisan kot.

  
( Tanjung Aru )
 




 ( 1 Borneo Shopping Mall )

 bulat mata ank aku bila g tmpt game..hehe..bkn tmpt game yer 1 borneo ni..ni tmpt shopping la..cuma masuk sini sbb nk tahu jgk org ckp mall ni paling besar disabah..bagi aku not bad la..sbb dh biasa dgn mid valley,OU others di kl,so aku xrasa syok sgt disini..cuma amik angin aircond jela..hehe..

 izz bwk lori hantu..

 haha...dah pandai men game..xpa ntt kita men PS yer izz..
aikk,,ni ibu dia lak yg lebih..bkn ank je yg main ibu dia pun sama gk..hehe..so that all for 2nd day trip di sabah..kami balik ke apartment n tido awl utk aktiviti seterusnya esk..ops b4 that aku xboleh tido sbb liverpool klh mlm tu..huwaa.......

tour to SaBah...(part 1)

seawal jam 5.30am (2/3/2012) aku dh bgn..tapi wife aku lagi awl..nie gara2 bkn apa..excited nk pergi ke sabah bah..mak metua aku, wife aku sibuk pack brg yg perlu ke sana..aku mcm biasa la.asl simple jer..hehe..tapi, time ni sorang lagi tak bgn lagi..izzry ank aku..yela dia tgh nyeyak tido alih2 wife aku kejut suh mandi..mau dia tak ngamuk time tu..so kami kuar dari umh ke umh mak aku dlm 6.40 am..bkn apa aku nk mengelakan jem..hari jumaat org still kerja kn..aku nk cpt ke rumah mak aku sbb nak bg mkn ank aku dll and rumah mak aku ke kl sentral x jauh pun..5mnt jer..jimat kn,park keta dkt umh mak aku jer..so mak aku anta kita org ke kl sentral dlm pukul 9 lbh mcm tu la..trs nek bus ke lcct..so kami check in dlm pukul 11 before 1 an hour to fly..awl bkn apa,tkt apa2 jadi senang..xdala kelam kabut..
 izz n ibu yg bergumbira tiba di lcct.tapi izz mcm blur sikit..mane agk nya dia nk pergi nie..

 ni lah breakfast aku..xsempat..asl boleh jela..janji perut xkosong..lagi pun nk mkn dlm kapal terbang kn mahal..so mkn la dll utk save budget.
 izz yg sibuk bermain dlm flight..
 sedang perhatikan org yg ramai dlm flight tu..nsb ler dia xbuat perangai..elok flight dh take off,dlm 15mnt mcm tu dia pun tido...senang keje ibu n ayh..cuma dia nagis time dh sampai n main2 telinga.mungkin telinga dia berdengung kot..kejap je pastu dia ok trs riang mcm biasa...kami ti di kk dlm pukul 3 n terus amik teksi ke api-api apartment dimana tmpt kami sewa..so kami agk letih sikit..hehe..rehat jap b4 perjalanan kami pertama di sabah nie..so kakak ipar aku dh prepare schedule utk perjalan 5 hari disana..alhamdulilah mission kami tercapai menuju destinasi yg kami nk..

( Pasar Malam Filipino )
 mcm2 jugak dkt pasar ni..yg best nya berasap2 tmpt nie..hehe..

 dkt sini mknan laut yg fresh2 byk..cuma harga dia mhl sikit..mgkn aku org luar kn..dia tekan harga arr tu..

 adoii stroller izz tu merata tmpt ada..hehe..tokmat jgk yg tlg bwk kn..
 tadaa...kami mkn di rumah jela senang..tapau dari pasar mlm filipin tu..
menu ; tomyam ikan merah, butter prawn n sayur kailan.cukup lah rezeki utk hari ini..
jeng2...sory saya dh letih.tido dll yer..nite...cukup lah untuk hari pertama kami..

Monday, February 27, 2012

eh dapat piala??



(Liverpool win 3-2 on pens)
'1981 1982 1983 1984 1995 2001 2003 2012. YNWA'
mls nk tulis..cukup lah..dah MENANG kn..
lawan cardiff je kn..hmm..hihi..
ok TQ..
daaa

PUTRAJAYA INTERPARKS RIDE

 1st of all,i would like to start with allhamdulilah..syukur kehadrat Allah swt kerana membenarkan aku masih bernafas di muka umi ini..
 2nd it, ini adalah ride aku utk kali yg ke-2..hehe..bkn kayuh baru dua kali,tapi msk event yg cm nie..

tempat  : putrajaya presint 2
masa  : 8.00 am
anjuran  : karnival WOW
jarak  : 35km


 lps smyg subuh org dh mulai amik tmpt nk daftar kn diri.
tapi biasa arr,benda2 mcm nie yg serabut sesak arr..adoiii..

 jam menunjukan 7.35 am.rider2 dh mnuggu dkt dpn pintu start tgu masa utk dilepaskn jer.
 abam pya basikal mhl ler badan dia..nk blh..free la..hihi
 persiapan serba sedikit sebelum kayuhan bermula


 bapak borek ank rintik..stylo ler benda nie..wat aku teruja nk bwk ank aku gk..hehehe..

 helikopter mini..utk kamera tv1
nom giliran aku..mcm nk amik spm plak ada nom giliran..kalo x, xblh msk amik spm..hehehe
adoii semput weii..bru bukit mcm nie..blm nek yg curam laei..apa algi abam..tolak lah basikal tu..



dah naik penat,alih2 kena trn plak..nsb la trn best..hehe..

kereta yg dh ilang sabar nk tgu ribuan basikal yg ada disitu..tension tgu kot tu yg xsbr dh..kalo aku pun mrh gk..hehe..

adoii..acara tunjuk kuat..acara mengangkat basikal..hehe


yg nie aku suka..sbnr nya dia ada 2..on road and off road..so aku pilih off road la sbb tayar aku mmg trek utk off road..





setelah penat..ni lah energy aku utk aku sambung balik kayuhan aku smpi ke garisan penamat..alhamdulilah aku dpt jg akhiri 35km dan dpt ler sijil utk di bawak blk..hehe..k lah ngtuk lak.TQ.