Thursday, March 5, 2015

kolam mancing RM3,,jugra banting

lama dah aku tak berkecimpung dalam dunia memancing..masa raya cina hari tu aku decide nak pergi jgk..sebab dah lama tinggalkan....so mcm biasa b4 aku pergi aku stand by alat2 yang diperlukan untuk memancing..aku tanya kawan2 dalam group wasap mana port mancing best..pada mulanya ingat nak g sea lion..tapi budget tak cukup g sana.maklumlah sana mahal sikit.

so member aku bg suggestion untuk ke kolam rm3 jugra banting ni.aku pun pergi kesana..tak susah nak g sana, cuma cari dalam waze jalan air tawar,banting..jumpa lah ntt kolam tu..kalau tak jumpa jgk smpi ctu ntt tanya orang dekat ctu,confirm diaorang tahu kalau sebut kolam mancing rm3.

aku dari gombak masuk jalan highway kesas smpi jumpa simpang banting br aku pakai waze nak th location tmpt mancing tu..sampai je sana aku dah tergamam ada brader tu dah buat naik kerapu.ada lah dekat 3 kilo kot..aku apa lagi tak sabar lah nak campak batang pancing aku.bayar rm3 untuk satu joran n mula lah aksi aku melawan ikan..

aku pilih kolam siakap sebab tgk orang ramai dekat ctu..aku pun setup batang pancing aku n lempar dalam kolam..tgu punya tgu dah dekat 1/2 jam aku xdpt apa2..aku mula memerhati umpan apa yang diaorang pakai n teknik apa...sana banyak yang casting n dasar pun ada..aku pakai udang idup,ada yg bawak ikan sardin ikan kembung...belum sempat aku ronda jauh batang pancing aku kena dengan sang siakap...

alhamdulilah pukul 4 petang kami mancing smpi kul 7 aku berjaya dapat 4 ekor...so total kami bawak balik dalam 8 ekor..kalau tak banyak lagi tapi sebab ada mslh sikit dengan machine dan alat2 kami pun berhenti..

so ada masa aku nak repeat kolam lain pulak...bkn apa nak kesana lagi,sebab murah n nak merasa ikan tarik..
pehhh........alhamdulilah....
















No comments:

Post a Comment